به چه لوگو یا آرمی موثر و خوب گفته میشود؟ آرم خوب متمایز، مناسب، عملی، گرافیک، ساده است و پیام مورد نظر را به بازدی کننده از وب سایت منتقل میکند.
پنج اصول است که شما مطمعن باشید در طراحی لوگوی خود از انها استفاده کرده اید.
لوگویی موثرو تاثیر گذار است که دارای این 5 ویژگی باشد:


ساده
جالب
به روز
همه کاره
مناسب
1-ساده
طراحی یک لوگوی ساده اجازه می دهد تا برای به رسمیت شناختن آسان باشد یا به زبان دیگر به راحتی به ان مجوز تعلق گیرد. یک ارم ساده به راحتی در ذهن بینندگان هک خواهد شد. آرم خوب بدون این ویژگی ارم مناسبی نیست.
2-جالب
پس از پشت سر گذاشتن اصل سادگی، طراحی آرم موثر بایددر عین سادگی متونع باشد.
شما ممکن است علاقه مند ببه دیدن برخی نمونه های لوگوی نامناسب باشید لوگوهای نامناسب .
3-به روز
به لوگویی موثر گفته میشود که در تمام سنین از 10، 20، 50 سال تاثیر گذار باشد و به ذهن بماند.این طراحی به روز است
شاید بهترین مثال از یک آرم به روز لوگوی کوکا کولا است ... اگر شما آن را نسبت به آرم پپسی در نظر بگیرید، شما می توانید ببینید که چگونه ایجاد یک آرم به روز می تواندموثر باشد. توجه کنید که چگونه لوگوی کوکا کولا توانسته از سال1885 تا به امروز با تغییراتی همچنان موثر بماند.
4-همه کاره
لوگوی باید در سراسر رسانه های مختلف و برنامه های کاربردی قابل اجرا باشد. لوگو باید عملکردی باشد. به همین دلیل باید یک لوگو از فرمت مناسب پیروی کند، باید اطمینان حاصل شود که می توان آن را به هر اندازه کوچک. در دو فرمت افقی و عمودی چاپ کرد.
از خود این سوالات را بپرسید:
تک رنگ قابل چاپ است؟
به اندازه یک تمبر پستی قابل چاپ است؟
بر روی چیزی به عنوان یک تابلوی تبلیغاتی قابل چاپ است؟
به صورت معکوس قابل چاپ است؟ (یعنی. آرم روشن در پس زمینه تیره)
5- مناسب
چگونه میتوان فهمید لوگوی طراحی شده یک لوگوی مناسب است. برای مثال، اگر شما در حال طراحی یک لوگو برای فروشگاه اسباب بازی کودکان هستید، این امر می تواندبا استفاده از یک فونت و رنگ بندی کودکانه صورت گیرد. این لوگو برای یک شرکت حقوقی مناسب نخواهد بود.


لوگوی موثر چگونه است