الگوریتم پاندا گوگل در سال 2011 انتشار یافت که به موجب الگوریتم پاندا، گوگل طراحی سایت با محتوای با کیفیت را در رنکینگ بالاتر و به اصطلاح سئو سایت قوی تر نمایش می دهد. گوگل برای رضایت بیشتر کاربران خود درصدد ایجاد الگوریتم جدیدی با نام الگوریتم پاندا برآمد که به موجب آن طراحی وب سایت ها با محتوا و مطالب بی کیفیت را پنالتی نمود که تحت این شرایط طراحی سایت در رنکینگ پایین تری به نمایش گذاشته می شود.
تاثیر الگوریتم پاندا گوگل در سئو


سئو سایت و بهینه سازی سایت در راستای نمایش طراحی سایت در رنکینگ بالا و صفحه اول نتایج جستجو پیاده سازی می شود. الگوریتم پاندا گوگل تلاش می نماید تا طراحی وب سایت ها با محتوا با کیفیت و مرتبط تر را در رنکینگ بالاتری نمایش بگذارد. کیفیت محتوا می تواند المان هایی از قبیل در نظر گرفتن حجم و تعداد کلمات محتوا( از 300 کلمه تا 2000 کلمه مناسب می باشد) ، عدم تکرار بی رویه کلمات کلیدی طراحی سایت بدون در نظر گرفتن کیفیت محتوا، کاربرپسند بودن محتوا، انتشار محتوا و مطالب غیر کپی ، انتشار مطالب با عناوین جدید ، عدم ایجاد صفحات با عنوان یکسان در بستر پیاده سازی اصول سئو سایت و بهینه سازی سایت باشد.
Bounce rate فاکتوری در سئو و الگوریتم پاندا


Bounce rate بونس ریت فاکتور منفی است که در مقابل درصد ترک طراحی سایت به واسط کاربران درنظر گرفته می شود. هرچه Bounce rate طراحی سایت شما کمتر باشد در معنای کاربر پسند بودن طراحی وب سایت شما خواهد بود. سایت الکسا Bounce rate را در آنالیز وضعیت طراحی سایت و سئو سایت قرار می دهد. حال الگوریتم گوگل نیز در راستای کاربر پسند بودن محتوا درصدد Bounce rate را فاکتوری در این جهت قرار داده است که در واقع در الگوریتم پاندا درصدی را به خود اختصاص می دهد.
الگوریتم معنایی گوگل در سئو سایت


الگوریتم های هوشمند گوگل جهت گیری خود را بدین سمت میکشاند که بر روی مفهوم محتوا تمرکز خود را قرار دهد بجای در نظر گرفتن کلمات کلیدی و نیز حجم تکرار کلمات کلیدی طراحی سایت که به عنوان اصلی در سئو سایت هم اکنون قرار گرفته است. البته الگوریتم معنایی گوگل در زبان فارسی جایگاه خود را نیافته است و در زبان فارسی وجود کلمات کلیدی بیانگر سئو سایت و رنکینگ خواهد بود.


الگوریتم پاندا گوگل در سئو