آموزش سئو(بخش ششم)

کلید واژه ها چیزی است که جستجو کنندگان در موتورهای جستجوقرارش میدهند.موتورهای جستجویی همچون گوگل و نتایج Bing مرتبط ترین نتایج را برای کوئری جستجو شما مبتنی بر هر چیزی که در مورد شما و تمامی محتویات اینترنت میدانند پیدا می نمایند ولی باید به یاد داشته باشید که موتورهای جستجو به سختی میتوانند مقوله در مورد جستجوی کاربر را درک کند جز اینکه به خوبی آن را مطرح کرده باشد. به همین علت است که شما جستجوهای خود را تغییر میدهید و از جستجوهای توصیف کننده تری استفاده میکنید. شما کلید واژهای را امتحان میکنید ولی به آن چیزی که میخواهید نمی رسید بنابر این دقیق تر آن را مطرح میکنید و یا اینکه به شکل دیگری آن را مینویسید.اصل ماجرا این است که افراد زیادی در جهان وجود دارند که کلیدواژه های را هر لحظه و هر ساعت و روز وارد میکنند و باید ما بتوانیم بفهمیم که چه چیزی را تایپ میکنند تا صفحات خود را برای بودن در نتایج جستجو برای آن کلید واژه ها بهینه سازی نماییم.



جستجوی کلید واژه ایی یک بخش اساسی در سئو است که میتواند از طراحی سایت مهم تر بوده و شما را در درک چیزی که مردم مینویسند، فراوانی ان ، ارتباط آن با اهداف کسب و کاری و رقابتی بودن آن برای دریافت رتبه یاری نماید. مثالی میزنم.فروش ماشین(sell cars ). شما ممکن است فکر کنید که کلید واژه "ماشین" رنک را دریافت میکند ولی وقتی که کمی بررسی را انجام میدهید میفهمید که لیستتان ساخته نمیشود، چرا؟



خب، با وجود اینکه واژه در موتورهای جستجو با فراوانی بالایی تایپ میشود ولی باید مرتبط بودنشان را نیز در نظر گرفت. به چند دلیل یک فرد واژه ماشین را در موتورهای جستجو می نویسد؟ممکن است آنها به دنبال ماشین اسباب بازی باشند، ممکن است به دنبال جایی برای تعمیر ماشینها باشند،یا ماشین های اجاره ای. اینها چند نمونع از صدها چیزی است که ارتباطی به خرید ماشین ندارد.


همچنین به تمامی افراد فکر کنید که میخواهند رتبه ای برای واژه ماشین در موتورهای جستجو کسب کنند این عبارت رقابت پذیری است . عبارت" یک تویوتا کمری 2010 آبی بخرید" کمتر تایپ میشود ولی همچنان به ان مربوط است ولی چندان رقابتی نیست .کلید واژه هایی مانند این ممکن است برای بهینه سازی در لیست شما قرار بگیرد.



حال که درک بیشتری از کلیدواژه ها و جستجوی کلید واژه ای بدست آوردیم باید به برنامه ریزی بپردازیم.یک جستجوی کلید واژه ای موثر باید رویکردی منطقی و منظم داشته باشد که منجر به پیدا کردن کلیدواژه هایی میشود که شما میتوانید از ان در محتویات وب سایت خود استفاده نمایید. درنهایت برنامه ی جستجوی کلید واژه داده های مورد نیازتان را دراختیارتان قرار میدهد که با آن میتوانید در مورد کلید واژه هایی که بیشترین بازده و ارتباط و سود برای کسب و کارتان دارد تصمیم گیری کنید. هرماه میلیونها کوئری جستجو میشود ، ما باید اهداف فرایند جستجو کلیدواژه ای را درک کنیم و چگونگی گردآوری و تحلیل داده ها برای تصمیم گیری در مورد وب سایت را بفهمیم

ادامه مطلب:کلمات کلیدی در سئو