آموزش سئو(بخش یازدهم)


مقدار اطلاعات زیادی در مورد کلید واژه های تایپ شده توسط مردم در موتورهای جستجو در دسترس ما وجود دارد و ارزیابی مشخصه های مختلف کلیدواژه پیش از تصمیم گیری در موردش برای استراتژی سئو در طراحی سایت از اهمیت بالا یی برخوردار است.برای انتخاب کلید واژه ها باید سه چیز را در نظر بگیرید:مربوط بودن ، حجم جستجو، رقابتی بودنش. اول مربوط بودن را توضیح میدهیم

برای سنجیدن مربوط بودن کلیدواژه به کسب و کارتان باید از خود پرسش ساده ای بپرسید: آیا کلیدواژه ایی که پیدا کرده اید ماهیت محصول یا خدمات شما را توضیح میدهد؟اگر اینطور است که موفق شدید. اولین هدف یک موتور جستجو پیدا کردن و ارایه کردن مربوط ترین محتوا به عبارت مورد جستجوی کاربر میباشد. بهترین راه برای درک رفتاری جستجوی مشتری این است که خود را به جای آنها بگذارید. مثال ماشین که در قسمت پیشتر بررسی کردیم را به یاد دارید؟ اگر در بازار بخواهید ماشینی بخرید چگونه از موتورهای جستجو استفاده میکنید؟مطمعنا تنها واژه ماشین را جستجو نمیکنید بلکه از یک عبارت دقیقتر مثال " تویوتا کمری آبی 2009 دست دوم" استفاده میکنید. حال اگر شما یک تویوتا کمری 2009 آبی را میفروشید و صفحه ای از وب سایت خود را به ان اختصاص داده اید، این میتواند یک کلیدواژه مربوط باشد و بهترین ویژگی کلیدواژه های مربوط این است که آنها میتوانند بیشتر از هر کلیدواژه ای ترافیک را به وب سایت هدایت کنند.





دومین موضوع که باید بررسی کنید حجم جستجوها میباشد. ممکن است با وجودی که تویوتا کمری آبی 2009 دست دوم به کسب و کار شما مربوط باشد و موجب فروش شود ولی ممکن است اکثر اوقات در موتورهای جستجو نوشته نشود . حجم جستجو تعداد جستجوهای یک کلیدواژه در ماه است و اگر شما از ابزاری مثل ابزار کلیدواژه گوگل استفاده کنید، به صورت تعدا میانگین جستجوها در 12 ماه گذشته نمایش می یابد از انجایی که این عدد متوسط است الگوهای دیگر تجاری و فصلی برایش فایده ای ندارند. اگر کسب و کار شما فصلی است باید به ستون داد و ستدهای بودی در keyword tool یا google insights for search برای تحلیل کلیدواژه هایتان سری بزنید.حال میخواهیم به مشخصه سوم یعنی رقابتی بودن بپردازیم و این به آن معناست که بدست آوردن امتیاز در برابر رقبای دیگر در صفحه نتایج جستجو چقدر سخت است جز در حالتی که شما محصول یا فناوری جدید را به بازار معرفی کرده باشید احتمالا محتویات مشابهی را در اینترنت پیدا میکنید و ما میتوانیم چیزهایی مثل تعداد صفحات هر مبحث ، دارای و اعتماد وب سایت های رقیب و لینکهایی ارجاع دهنده به سایتشان و غیره را بررسی کنیم.



یک راه برای بررسی آن ارزیابی کلیدواژه های در جستجوی های پولی یا بازارهای کلیکهای پولی میباشد. تعداد تبلیغ کنندگان جستجو که برای یک جستجو پیشنهاد میدهند معیار خوبی برای تشخیص رقابتی بودن یک کلیدواژه است و google keyword tool یک ستون competition دارد که این موضوع را به ما نشان میدهد .


همچنین ابزار SEOmox Keyword Difficulty Tool نیز میتواند منبعی خوبی برای کسب اطلاعات در مورد رقابتی بودن کلیدواژه باشد. این ابزار کلیدواژه ها را تحلیل کرده و سختی آنها برای رتبه گیری را در موتور جستجو بر اساس قدرت صفحات و وب سایتهای لیست شده در نتایج جستجو بررسی میکند.

ادامه مطلب:ابزار SEOmox Keyword Difficulty Tool ودرک کلمات کلیدی