آموزش سئو(بخش بیست و سوم)

قدرت میکروفرمتها

موتورهای جستجو عملکرد خیلی خوبی در تشخیص موضوع محتوای کلی صفحات وب دارد.ولی ممکن از بخشی از صفحه سایت شما حاوی نوع خاصی از محتوا باشد.مثلا بررسی یک محصول ، یک ویدیو یا دستور غذا.موتورهای جستجو توانایی درک این نوع محتوا را دارندو خوشبختانه ما نیز میتوانیم در موردش به انها کمک کنیم.یک کدی که میتوانیم در طراحی سایت از آن کمک بگیریم میکروفرمت schema.org میباشد.

میکروفرمتها سینتکس خاصی در اختیار ما قرار میدهند تا به موتورهای جستجو در شناسایی محتوایی صفحه کمک کنیم این تنها به موتورهای جستجو در شناسایی قطعات محتوایی کمک میکند بلکه با آن میتوانید مولفه های خاصی از محتوا در طراحی سایت را شناسایی کنید که نقش مهمی در سئو و بهینه سازی سایت دارد.این مثالی از متن یک دستور غذا میباشد ما میتوانیم به آن نگاه کرده و ان را به عنوان یک دستور غذایی خوب در نظر بگیریم ولی برای موتورهای جستجو جملات کوتاه و خطهای شکسته چندان به نظر نمیاید و انها نمیتوانند معنای هر خط را درک نمایند با قرار دادن کدی پشت این دستور غذا با استفاده از میکروفرمت schema.org برای دستور غذا شما میتوانید به موتورهای جستجو توضیح این محتوا را بگویید. اگر شخصی به دنبال دستور غذای خاصی از یک سرآشپز میگردد یا مقدار زیادی سیب دارد که میخواهد کاری با آن انجام دهد، موتور جستجو درک معنایی بهتری از محتوا داشته و میتواند آن را برای کوئری های جستجوی مرتبط به نتایج جستجو وارد کند. به schema.org رفته و انواع محتوایی که از ان پشتیبانی میشود را ببینید. شما میتوانید از میکروفرمت ها برای توضیح یک کتاب، با چیزهایی مثل عنوان نویسنده ، زمان انتشار، تعداد صفحات و یا برای تشخیص یک رویداد پیشرو با نام، مکان، زمان یا حتی قیمتش استفاده نمایید.
به طور کلی هر زمانی که میتوانید محتوایی برای نتایج جستجو مشخص کنید باید حتما این کار را انجام دهید.فرمتهای مختلف را بررسی کنید تا بفهمید که چه چیزی میتواند به نوع متفاوتی از محتوا در طراحی سایت ارتباط داشته باشد و به این صورت تمامی اطلاعات مهم را با موتورهای جستجو و بازدید کننده ها به اشتراک بگذارید

منبع:نگاه مدرن