آیا تمایل به ارتقاء وضعیت بازاریابی شبکه های اجتماعی خود دارید؟ آیا با بهترین ابزار و نکات رسانه های اجتماعی بروز هستید؟ از ۲۰ کارشناس رسانه های اجتماعی درباره چگونگی نتیجه گیری از رسانه اجتماعی پرسیدیم. نتیجه این سئوالات در قالب سه بخش در وب آر جی بی منتشر می شوند که توصیه میکنیم حتماً هر سه بخش آن را مطالعه بفرمایید.
۱. معدن توییتر برای رشد مخاطبان: Mark Schaefer

درحالی که جمله ی “اگر بسازید، آن ها خواهند آمد” یک جمله ی عالی از یک فیلم است، اما یک برنامه یا پلن بازاریابی بسیار بد است. امروزه برای موفقیت در اینترنت، باید محتوایی ایجاد کنید، که مخاطب را متعهد و درگیر کند. اما اگر وبلاگ نویسی نازه کار هستید، باید وقت بیشتری را برای توسعه ی مخاطبان قراردهید تا ایجاد محتوا. در اینجا تعدادی از تکنیک های آسان و نادیده گرفته شده، که میتوانید مخاطب توییتر خود را ایجاد کنید، آمده که مطمئنا بهترین پلت فرم است.
به محض اینکه به توییتر آمدید، متوجه خواهید شد افراد شما را در لیست عمومی توییتر قرار می دهند. لیست ها معمولا بر اساس علایق خاص یا موقعیت مکانی طبقه بندی می شوند. برای مثال: من ممکن است در لیست “کارشناسان بازاریابی” یا “وبلاگ نویسان” و یا ” مدرسان کسب و کار” قرار گیرم. یک فرد مرتبط را بیابید و فالو کنید، سپس لیست او را بررسی کنید. احتمالا معدنی طلا از افراد جالب را برای فالو کردن پیدا می کنید که آن ها نیز شما را فالو بک خواهند کرد. البته همیشه نباید به این قضیه خوشبین باشید و مثل هر موقعیت دیگری، اینجا هم باید خود را برای نه شنیدن و در واقع فالو نشدن! آماده کنید.
تعداد زیادی اپلیکیشن برای یافتن فالوور های جدید وجود دارد، اما یکی از موارد مورد علاقه من Twello است. این سایت رایگان و مفید مانند صفحات زرد برای توییتر است. و میتوانید کاربران هدف خود را برای هر دسته، صنعت و علاقه بیابید. از سرچ سریع تخصصی توییتر استفاده کنید. قابلیت سرچ پایه در صفحه توییتر را آنلاک کنید. این یکی از ابزارهای جستجوی قدرتمند در دسترس می باشد. با این تاکتیک، میتوانید مخاطبان خود را گسترش دهید تا به افرادی دست یابید که محصولات و خدمات شما را دنبال می کنند.
۲. مطالب گذشته را برای بهبود پستها، آنالیز کنید: Neal Schaefer

بیشتر صاحبان کسب و کار اثربخشی رسانه های اجتماعی را بعد از اتشار بررسی می کنند. اکنون، ابزارهایی برای آنالیز داده برای گزینش محتوا قبل از انتشار مطلب وجود دارد. در اینجا شیوه کار با BuzzSumo آمده است، اینکه داده ای را به دست آورید که قبلا در اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی موفق بوده است.
ابتدا، کلمه کلیدی که قسمتی از استراتژی محتوای شبکه اجتماعی هست را وارد کنید. BuzzSumo لیستی از محتوای top و بالا از لحاظ اشتراک گذاری اجتماعی برا اساس کلیدواژه تان تهیه می کند. چون بعضی از محتواها در بعضی شبکه ها عملکرد بهتری دارند، میتوانید به وسیله شبکه اجتماعی محتوا را گزینش کنید. با این اطلاعات، شما می توانید با انتشار محتوایی که شانس بیشتری برای موفقیت در شبکه ای خاص دارد، اثربخشی محتوا و پست منشتر شده را افزایش دهید. همچنین میتوانید محتوا را با نوع یا زمان آن فیلتر کنید. می توانید مطلبی که در ۲۴ ساعت گذشته یا در یک سال گذشته محبوب بوده است را بیابید. انتخاب با شماست!
۳. محتوای بصری را با لینک ها بهینه سازی کنید: Donna Moritz

محتوای بصری می تواند نقش “درگاه” را برای محتوای باارزش بیشتر بازی کند. زمانی که در حال برنامه ریزی برای محتوای بصری برای انتشار در پلت فرم شبکه اجتماعی می باشید، به این فکر کنید که چطور میتواند ترافیک را به وب سایت شما، محصولات و خدماتان برگرداند. برای مثال، عکس زیر شامل یک بک لینک به صفحه مرجع می باشد. صفحه ای شامل پستهای متفاوت اما مرتبط با موضوع تصویر. بهینه سازی تصاویر در شبکه های اجتماعی با درج لینک


از اکانت یوتیوب خود، ویدئویی کوتاه راه به وب سایت خود لینک کنید یا از لینک پروفایل اینستاگرام خود و البته مطمئن باشید که مطالب مناسب درباره ویدئو در سایت خود دارید. برای مثال: Final Cut King هوادارن اینستاگرامش را به وسیله ی درخواست از آن ها برای کلیک بر روی لینکی که در توضیحات آمده، به مشاهده ی ویدئوهای طولانی تر در یوتیوبش دعوت میکند. منتظر چه هستید؟ شما هم این کار را انجام دهید.

۴. دارایی توییتر را با عکس ها به حداکثر برسانید: Guy Kawasaki

“به طور معمول، در هر ثانیه ۶۰۰۰ توییت در توییتر، توییت می شود، که مطابق با ۳۵۰۰۰۰ توییت در هر دقیقه، ۵۰۰ میلیون توییت در هر روز وحدود ۲۰۰ میلیارد توییت در هر سال است.” ایجاد بهترین محتوای ممکن هرگز تا این حد اهمیت نداشته است. اضافه کردن درخواست بصری به توییتتان راهی هوشمندانه برای دستیابی به مهمترین محتوا می باشد. میتوانید به هر توییت ۴ عکس و یا یک عکس خوب اضافه کنید. انتخاب با شماست! برای اضافه کردن عکس های چندگانه از توییتر عادی استفاده کنید. در زیر نمونه ای از یک توییت با چند عکس همزمان را مشاهده میکنید: نمونه توییت با چند عکس


۵. فرمت محتوا را تغییر دهید: Syed Balkhi

در طی دو سال گذشته، من به سمت نوشته وفق داده شده برای پلت فرم های چندگانه نطیر یوتیوب حرکت کرده ام تا حضور و در دسترس بودن خود را افزایش دهم. برای مثال، با تبدیل یکی از مقالاتم به ویدئو در هر هفته، کانال یوتیوبم به ۱.۳ میلیون عضو و بالای ۲۰۰ میلیون بازدید ویدئو افزایش یافته است. تاکتیکی مشابه برای مقالات WPBeginner اعضاء را به بالای ۸۰۰۰ رساند و کانال یوتیوب باعث افزایش فروش پلاگین های وردپرس من شد.
تغییر فرمت محتوا تنها شامل ویدئو نمی شود_می توانید از مقاله ای که موجود است قطعه ای را به عکس تبدیل کنید_ تا در فیس بوک بهتر دیده شود. این عکس ها به شما اجازه می دهد که از قدرت شبکه های اجتماعی مانند پینترست و اینستاگرام، بهره مند شوید. در اینجا میبینید که چطور یک تصویر نکته هفته را در صفحه فیس بوک WPBeginner منتشر کرده ام: نکته هفته منتشر شده در صفحه فیس بوک WPBeginner


آیا تا بحال در مورد موضوعی خاص در وبلاگتان نوشته اید؟ چرا این مقالات را تبدیل به کتاب الکترونیکی (e-book) نکنید و برای ساخت لیست ایمیل از آن استفاده نکنید؟ نتیجه عدم تغییر فرمت مقالات، به حداکثر نرسانیدن پتانسیل محتوایتان است.
۶. طرح کانال شبکه اجتماعی ایجاد کنید: Joe Pulizzi

بسیاری از سازمان ها غرق در تولید محتوا برای هر شبکه اجتماعی که وجود دارد، میشوند. از آن بدتر بیشتر برندها یک نوع محتوا ایجاد میکنند و آن را در هر شبکه اجتماعی استفاده می کنند. شما به یک طرح یا برنامه کانال شبکه اجتماعی نیاز دارید. احتمالا، در هر پلت فرم اجتماعی اهداف شما متفاوت است. محتوایی که شما برای پلت فرم توسعه می دهید نیز نیاز به متفاوت بودن دارد. در اینجا اجزایی برای طرح کانال موجود است:
  • کانال (برای مثال قیسبوک)
  • افراد (کسانی که به طور خاص هدف قرار می دهید؟لطفا یکی را انتخاب کنید.)
  • هدف (آیا هدف فروش است یا صرفه جویی در هزینه؟یا در تلاش هستید که تجربه ی بهتری برای مشتری ایجاد کنید؟)
  • نوع محتوای اولیه(متنی، ویدئو یا عکس؟)
  • ساختار (یک پست عمومی چطور به نظر می رسد؟)
  • لحن (سرزنده و شوخ یا طعنه آمیز؟)
  • یکپارچه سازی کانال (چگونه این کانال برای به حداکثر رساندن تاثیر با کانال های دیگر کار میکند؟)
  • عمل مورد نظر (چه رفتاری از کاربر انتظار دارید؟)
  • طرح تحریریه (هر کانال به تقویم سرمقاله نیاز دارد)

و این دلیل بر آسان نبودن بازاریابی محتواست. اما اگر طرح کانال شبکه اجتماعی را به درستی به کار بگیرید، قادر خواهید بود کانالهایی که برای شما کار میکنند را دوبرابر کنید.
۷. ارائه محتوا به طور مداوم: John Lee Dumas

یکی از بهترین راه های رشد تعداد فالوورها در شبکه های اجتماعی این است که به طور مدارم در آنجا فعالیت داشته باشید. اولین قدم قرار دادن سیستم های مناسب در محل برای نگه داشتن پست های مرتبط، جالب و باارزش برای مخاطب می باشد. Edgar را به کار بگیرید. حدود چند ماه پیش این سایت را کشف کردم و عاشق پلت فرم آن شدم.
Edgar به شما این امکان را می دهد که دسته بندی محتوای خود را ایجاد کنید، و و از انواع خاصی از پست ها که منتشر می سازید اطلاع یابید. این تضمین را می کند که فالورهایتان را با پست ها و مطالب یکسان از بین نمی برید. می توانید پست های تکراری را به طور نامحدود زمان بندی کنید. همچنین این اجازه را به شما می دهد که عکس های سفارشی خود را برای فیسبوک، توییتر و لینکداین آپلود کنید. به محض اینکه کتابخانه محتوای خود را بسازید، جدول زمان بندی تان با دسته بندی که می خواهید بروزرسانی می شود. سپس بقیه کار را به Edgar بسپارید. این باعث صرفه جویی در زمان می شود.
قسمتهای بعدی این مجموعه را از دست ندهید.

منبع: ۲۰ نکته درباره بازاریابی شبکه های اجتماعی از زبان بزرگان – قسمت اول - آموزش بازاریابی اینترنتی | WEBRGB.NET