آموزش سئو بخش سی و چهارم
ارزیابی محتوا توسط Google Analytics


ارزیابی عملکرد محتوا برای تعیین موفقیت شما در تلاشهای سئو ضروری است و با ان میتوانید استراتژی محتوا را هدایت کنید.با بررسی چگونگی عملکرد محاوا شما قادر به درک درخواست بازدید ها خواهید بود و برای آینده چیز بیشتری از آن خواهید داشت.وقتی که عملکرد محتوای خود را ارزیابی کردید، باید چنین سوالهایی را از خود بپرسید:بازدید کنندگان ما به دنبال چه محتوایی هستند؟محبوبترین محتوای ما چیست؟بازدیدکنندگان ما محتوای ما را دنبال میکنند؟بازدیدکنندگان ما محتوای ما را با دیگران به اشتراک میگذارند؟و آیا محتوای ما نتایج کسب و کاری با کیفیتی را به همراه خواهد داشت؟و اگر اینطور نیست، شما میتوانید ابزار رایگانی همچون Google Analytics را نصب کنید.

توسط Google Analytics شما میتوانید داده های مورد نیازتان را جمع آوری کرده و به این پرسشها پاسخ دهید. اگر شما با Google Analytics آشنا نیستید میتواند از help آن کمک گرفته و یا مقاله های ما را دنبال کنید.اول از همه مشتریهای مورد نظرتان که میتواننند بازدیدهای صفحه اندازه گیری شود را پیدا کنید. در Google Analytics شما میتوانید به گزارشهای content رفته و لیستی از صفحات محبوب از وب سایت را برای بازه زمانی مورد نظرتان را مشاهده نمایید. این ابزار یک روش مناسب و آسان برای بهینه سازی و سئو است.در طراحی سایت باید به تمام ابعاد توجه شود که یکی از این موارد استفاده از برنامه مناسب با امکان ایجاد محتوای مناسب میباشد.اگر شما میخواهید بفهمید که کدام صفحه ، محبوب ترین صفحه است و یا صفحه ی اولی که بازدید کننده میبیند میباشد میتوانید به گزارشهای Landing Pages بروید .اگر شما یک کاربر حرفه ایی هستید شما میتوانید از Custom Segments استفاده کنید تا بازدیدهای جستجوی طبیعی یا موتورهای جستجو مشخص را بررسی نمایید و با وجودی که شما باید بدانید کدام بخش از محتوا بیشترین مشاهدات صفحه را دارد ولی این چیزی در مورد کیفیت و خوب بودن محتوا به شما نمیگوید.نوشتن محتوا آسان است ولی نوشتن محتوایی که ارزشی برای شما تعبیه کند و تاثیری بر بازدید کننده بگذارید بسیار دشوار تر است و در اینجا میتوانید در مورد طرفداری بازدیدکنندگان اطلاعاتی کسب نمایید . سه متریک وجود دارد که توسط آن میتوانید میزان علاقه ی بازدیدکنندگان به محتوا را بسنجید: صفحات هر بازدید، میانگین زمان مصرفی در سایت و آهنگ جهش.هر چه بازدیدکنندگان زمان بیشتری در وب سایت صرف کنند یعنی که علاقه ی بیشتری به وب سایت دارند و این میتواند با مقدار زمان مصرفی در سایت و تعداد صفحات مشاهده شده سنجید.حال میخواهیم ببینیم که آیا محتوای ما به اشتراک گذاشته میشود یا خیر.شما میتوانید از ابزارهای شبکه اجتماعی برای اندازه گیری توئیتها و پست ها و به اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی استفاده نمایید .ابزاری همچون Google Analytics میتواند تعاملاتی که در سایت و خارج سایت اتفاق می افتد را پیگیری نمایید.Google Analytics میتواند تعداد افرادی که بر دکمه های به اشتراک گزاری شبکه اجتماعی کلیک کرده اند یا بر وبلاگ شما کامنت گذاشته اند و سپس خارج شده اند را پیگیری کند. پستهای عمومی در شبکه های اجتماعی مختلف که محتوای شما را به اشتراک گذاشته است را پیدا نماید.شما میتوانید با استفاده از گزارشهای Google Analytics Traffic Sources تعداد بازدید ها از ان اشتراک گزاری ها را در یابید و به مهمترین سوالتان یعنی اینکه آیا این تولید محتوا اهداف کسب و کاری شما را دنبال میکند یا نه را پاسخ دهید. در نتیجه میتوانیم به بزرگترین سوال پاسخ دهیم: نتیجه سرمایه گزاری ما در سئو چه بوده است؟ چه شما از Google Analytics یا ابزار تحلیلی دیگری استفاده نمایید پایش و اندازه گیری عملکرد محتوا شما را در درک ارزشی که میسازید یاری ساخته و میتوانید با برنامه محتوا را ارتقا ببخشیدو بر محتوای بعدی خود تمرکز کنید.

برای مشاهده آموزش های پیشین کلیک کنید