آموزش سئو(بخش چهل و چهارم)

طراحی سایت تجارت الکترونیکی با schema.org

طراحی سایت تجارت الکترونیک با سایتهای معمولی فرق دارند چون آنها محتوای ویژه ای در مورد محصول مشخصی دارند. برای اینکه موتورهای جستجو این نوع خاص از محتوا را شناسایی کنند از میکروفرمت Schema.org استفاده میکنیم. sechema.org حاوی مدلهایی است که به شناسایی محتویات مختلف کمک میکند.یکی از این محتوا ها تجارت الکترونیک میباشد

طراحی سایت تجارت الکترونیکی از صفحه محصولات برخوردار است و در این صفحات باید از مدلهای schema.org/product استفاده کنیم. در کدتان شما میتوانید نام محصول، توضیح،عکس،برند،تولیدکننده ،و اطلاعات مدل را بنویسید همچنین شما میتوانید پیشنهادها را نیز به آن بیفزایید.پیشنهاد لیستی از مشخصه های مختلف دارد که شما میتوانید آنها را پر کنید.چیزهایی مانند فروش محصول، در دسترس بودن محصول وضعیت محصول یا اعتبار این قیمت . همچنین شما میتوانید اطلاعات امتیاز دهید برای آن محصولا را با استفاده از Rating schema مشخص نمایید.برای پیدا کردن آن به schema.org/aggregateRating مراجعه نمایید و برای بهره برداری از محتوای ساخته شده توسط کاربر،شما میتوانید میکروفرمتها را بر بررسی های انجام شده بر محصولات قرار دهیدschema.org/review سینتکسی را ارایه میکند که حاوی عنوان بررسی، نام نویسنده، زمان انتشار و البته خود محتوا میباشد و کمک بسیاری به سئو سایت و بهینه سازی سایت شما خواهد کرد.اگر شما صاحب یک کسب و کار محلی هستید و یک فروشگاه الکترونیکی نیز دارید شما میتوانید اطلاعاتی در مورد کسب و کارتان نیز قرار دهید.از میکروفرمتهای schema.org برای داده های کسب و کارتان بهره ببرید .با این کار موتورهای جستجو راحتتر میتوانند محتوای شما را تفسیر نمایند و با بررسی میکروفرمتهای مختلفی که وجود دارند محتوای مرتبط بیشتری میتوانید اضافه نمایید که هرگز به ذهنتان هم خطور نمیکرد

برای مشاهد آموزش سئو پیشین کلیک کنید