بنرها اغلب در راستای اهداف تبلیغاتی طراحی می گردند و نیازهای تبلیغاتی و تجاری را در طراحی سایت شما رفع می نمایند. طراحی بنرها با نکات بسیاری همراه می باشد تا بتواند تاثیرگذاری لازمه را برای طراحی سایت شما داشته باشد. بنرهای تبلیغاتی که در سایت های پرترافیک درج می گردد می تواند هدایتگر کاربران به سمت طراحی وب سایت شما باشد که خود در سئو سایت و بهینه سازی سایت اثرگذار می باشد.

بنر نباید رنگارنگ باشد و الگوی رنگی که در طراحی بنر استفاده می شود نباید از 3 یا 4 رنگ بیشتر باشد.


بنر را در رنگی متفاوت از رنگ بک گراند صفحه تولید نمایید تا توجه بیشتری را از سمت کاربران جذب نماید.


حجم بنر نباید بسیار زیاد باشد. حجم بنر در حدود 10 کیلو بایت تا 70 کیلو بایت اغلب مناسب می باشد.


سعی نمایید بنر ها را تغییر نماییید. تغییر در گرافیک بنر می تواند جذب کاربر را به بنرها بیشتر نماید.


صفحه طراحی سایت خود را با درج بنرهای مختلف سنگین ننمایید. فلذا سعی نمایید حجم بنرها را محدود نمایید.


تصاویر گرافیکی سنگین را در بنر درج ننمایید زیرا که کاربر تمایلی برای منتظر ماندن برای لود کامل نشان نمی دهد.


تصاویر گرافیکی در سایز بزرگ نیز تناسب خوبی برای استفاده به عنوان بنر ندارند فلذا سایز بنر را در حداکثر ممکن کوچک نمایید.


در صورت استفاده از گرافیک متحرک، از کدنویسی و اپلت های متعدد جاوا استفاده ننمایید زیرا که زمان مورد نیاز برای بارگذاری صفحه طراحی سایت را افزایش می دهد.


تگ alt را در خصوص تصاویر درج نمایید تا موتورهای جستجو بتوانند اطلاعاتی در خصوص بنر و یا تصویر درج شده داشته باشند. این امر از نظر سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت نیز مورد توجه قرار می گیرد.


در بنرهای گرافیکی متحرک حجم فایل را مد نظر داشته باشید. متحرک سازی و ایجاد ایفکت های مختلف نبایست موجب سنگینی در بارگذاری فایل بنر گردد.


در زمان طراحی بنر چه نکاتی را درنظر داشته باشیم؟