امیر قمصری 2015-11-18

امروز و در این مقاله می خواهم در مورد گوگل آلرت یا همان google alert با شما صحبت کنم ، امکانی که مطمئن هستم 90% شما عزیزان از آن خبر ندارید و اصلا نمی دانید چی هست !!دلیل این بی خبری هم این است که گوگل زیاد در مورد آن صحبت نمی کند.
همین اول یک سوال را در ذهن شما تداعی می کنم :
این گوگل آلرت چه ربطی به سئو دارد ؟
(لطفا تا آخر این مقاله را به دقت مطالعه فرمایید تا به پاسخ برسید)
گوگل آلرت یکی از مفیدترین و ناشناخته‌ ترین سرویس‌ های گوگل است. با این سرویس می‌توانید برای یک یا چندین کلیدواژه یک آلرت بگذارید و هر وقت موضوعی با این محتوا در وب منتشر شد، گوگل آن را به ایمیل شما میل کند. قطعا هیچ محدودیتی هم در مورد تعداد آلرت‌ها وجود ندارد.
اگر کمی ساده تر بخواهم بگویم باید گفت فرض کنید شما عبارتی را در گوگل سرچ می‌ کنید. اما می‌ خواهید هر چیز جدیدی که در مورد آن عبارت به اینترنت اضافه می‌ شود را هم بدانید. مثلا اسم خودتان را جستجو می‌کنید و تمایل دارید هرگاه نام خودتان در هر نقطه‌ای از وب برده شده از آن باخبر شوید.اینجاست که گوگل آلرت به درد شما خواهد خورد !
در این مطلب به صورت کامل نحوه‌ی استفاده از گوکل آلرت را به شما آموزش خواهم داد.
دیگر نیازی نیست خودتان به صورت متناوب اینترنت را جستجو کنید چراکه گوگل این کار را برای شما انجام می‌دهد. فقط کافی است که یک آلرت بگذارید و تنظیم کنید که در چه بازه‌ی زمانی می‌ خواهید مطالب جدید به ایمیل شما ارسال شود.
برای این کار از طریق این لینک به آدرس گوگل آلرت بروید و یا آدرس Google Alerts - Monitor the Web for interesting new content را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ نمایید و سپس با اکانت گوگل خود در آنجا Sign in کنید.
در کادر آبی که بالای صفحه است می‌ توانید یک آلرت بگذارید که برای این کار باید کلیدواژه‌ مورد نظرتان را در نوار سفید رنگ داخل کادر آبی ، تایپ نمایید.

وقتی عبارتی را وارد کنید ، صفحه‌ای جدید باز می‌ شود و گزینه‌ی CREATE ALERT به رنگ آبی مشخص است (و در پایین این کادر پیش نمایشی (preview) از آلرت خود را خواهید دید).

گزینه‌ی Show options هم سمت راست دکمه‌ آبی است که تنظیمات آلرت است و با زدن آن به ترتیب مواردی همچون بازه‌ی زمانی، منبع، زبان، محدوده‌ی جغرافیایی و تعداد لینک‌ها قابل تنظیم است. آخر از همه گزینه‌ Deliver to است که می‌ توانید مشخص کنید که از طریق ایمیل یا RSS مطالب را دریافت کنید.

در قسمت اول یعنی بازه‌ی زمانی که با عبارت How often مشخص شده است، می‌توانید گزینه‌ی As-it-happens را انتخاب کنید که به این معنی است که بلافاصله پس از اینکه مطلب جدیدی منتشر شد، گوگل سریعا آن را به ایمیل شما خواهد بفرستد.

سایر قسمت ها هم که واقعا ساده هستند.اگر برایتان گنگ بود به این لینک مراجعه نمایید.

در قسمت پایینی که Me on the web نام دارد، در سمت چپ نام خودتان (نامی که هنگام افتتاح اکانت گوگل داده‌اید) و در سمت راست آدرس ایمیل خودتان را می‌ بینید.
در کنار آن‌ها یک علامت + وجود دارد که با زدن آن می‌ توانید نام و یا ایمیل خود را آلرت بگذارید و هر وقت در اینترنت نام و ایمیل شما نوشته شد، گوگل به شما خبر می‌دهد.
در قسمت‌های پایینی گوگل پیشنهاداتی در حوزه‌های مختلف همچون ورزش و تکنولوژی و … را ارائه می دهد. پس از ساختن آلرت دوباره می‌توانید به همان صفحه بیایید و لیست آلرت‌های خود را ببینید و هرکدام را خواستید ویرایش یا حذف کنید. از این سرویس در موارد بسیاری می‌توان استفاده کرد و یکی از پرکاربردترین آنها برای مواقعی است که می‌خواهید یک جریان خبری در حال اتفاق را پیگیری کنید. مثلا لغت «فوتبال» را آلرت کنید و هروقت خبر جدیدی در مورد فوتبال روی داد، گوگل شما را با خبر می‌کند.

جا داره اینجا خودم رو بزارم جای شما !
شما : آقای قمصری این بحث با اینکه خیلی کارآمد بود اما چه ربطی به سئو داشت؟
پاسخ من : دوست عزیزم اگر تا الآن متوجه نشدی چه استفاده ای از این ابزار در جهت بهبود سئو انجام داد پیشنهاد می کنم دوباره مطلب رو عمیق تر بخونی و سانجام اگر بازم متوجه نشدی چه ربطی داره تو بخش نظرات سوالت رو بپرسی تا جواب بدم.
(در واقع می خوام سعی کنم کمی به ذهنتون خلاقیت بدم . موفق باشید)

منبع : نیو سئو