تبلیغات در اینترنت

تبلیغات در اینترنتگیفت کارت گوگل پلی
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: 10 اشتباه مهم در طراحی سایت

  1. Top | #1
    کاربر سایت

    تاریخ عضویت
    Jul 2016
    ورژن ویبولتین
    4.2
    نوشته ها
    1
    موردپسند
    1 بار
    اطلاعات
    Windows NT 10.0 Chrome 51.0.2704.103
    میزان امتیاز
    0

    Post 10 اشتباه مهم در طراحی سایت

    طراحی وب سایت برای کسب و کار نوپای شما میتواند عاملی بسیار مهم تر از آنچه که تصور میکنید باشد. زمانی که صاحب کسب و کار آنلاین هستید، قضاوت کاربران سایتتان معمولاً بستگی به جزئیات بسیار کوچک در طراحی دارد.
    مشتریان نمی توانند به راحتی به هر سایتی اعتماد کنند. چرا باید در بین کلیه سایت های دیگر به شما اعتماد کنند ؟ اگر نظر آن ها را در چند ثانیه اول جلب نکنید آن ها سایت شما را ترک میکنند.
    در واقع جزئیات کوچک هستند که بیشترین تفاوت را ایجاد میکنند. اما چنانچه قصد ایجاد یک برند مورد اعتماد و کسب درآمد دارید این جزئیات باید به دقت آزمایش شده و تنظیم شوند. در این مقاله راجع به اشتباهات رایجی که طراحان تازه کار انجام میدهند صحبت میکنیم. حتی اگر قابلیت های محدودی در زمینه طراحی سایت داشته باشید، میتوانید برخی اشتباهات رایج را که در طراحی سایت ها اتفاق افتاده تشخیص داده و شناسایی کنید.

    1. استفاده نادرست از قالب

    در طراحی وب سایت کسب و کارهای بزرگ گاهی اوقات از قالب استفاده میشود ولی نیاز به قالب در طراحی سایت کسب و کارهای کوچک هم دیده میشود. چنانچه از قالب در طراحی سایت خود استفاده کردید بهتر است از یک طراح برای سفارشی سازی آن برای برند خود کمک بگیرید.
    مشکل مشترک بین وب سایت های ساخته شده با قالب های از پیش طراحی شده، ارتباط ظاهری ضعیف بین لوگو و دیگر بخش های سایت میباشد. ممکن است در لوگو رنگ هایی باشد که در هیچ جای دیگر سایت تکرار نشده باشد یا فونت هایی که با فونت های استفاده شده در سایت هماهنگ نیستند.
    چنانچه قصد گسترش و معرفی برند خود را دارید حداقل تلاش کنید که این تناقض ها را در قالب خود از بین ببرید.

    2. استفاده از ظاهر پیش فرض بوت استرپ

    یک خطای دیگر استفاده از ظاهر پیش فرض بوت استرپ در طراحی وب سایت شرکتتان میباشد. تمایز قائل شدن بین چندین وب سایت که طراحی یکسانی دارند کار راحتی نیست و همین به برند شما صدمه میزند.
    یک نشانه که مشخص میکند سایت شما با بوت استرپ ساخته شده فونت آیکونی بوت سترپ (Font Awesome) میباشد. این فونت به دلیل داشتن کتابخانه ای جامع از انواع آیکون هایی که مورد استفاده قرار میگیرد بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
    مسلماً خصوصیات برنامه شما چیزی فراتر و خاص تر از چند آیکون عمومی میباشد. پس چرا به دنبال پیدا کردن مجموعه آیکون های خاص تر برای سایت خود نیستید یا حتی میتوانید از یک گرافیست برای طراحی آیکون های مختص به خودتان استفاده کنید.

    3. مشکلات مربوط به کنتراست تایپوگرافی

    فونت ها خیلی مهم تر از آنچه هستند که افراد غیر طراح یا طراحان تازه کار تصور میکنند. آن ها میتوانند طراحی شما را بهبود بخشیده و یا تخریب کنند با اینکه تنها تعدادی حروف هستند.
    مشکل رایج در برخی طراحی ها وجود کنتراست بسیار کم بین عناوین و فونت های body میباشد. ایجاد تفاوت تنها در سایز این مشکل را حل نمی کند. فونت عناوین خود را bold کنید و آن ها را مشخص تر از بقیه محتوا نمایش دهید. این کار به حالت سلسله مراتبی سایت کمک میکند و به آرامی چشم را در طول وب سایت هدایت میکند.

    4. استفاده از پس زمینه های تیره

    رنگ پس زمینه بیشترین سطح سایتتتان را پوشش میدهد پس بهتر است که آن را با دقت انتخاب نمایید.
    اصولاً وب سایت هایی که پس زمینه تیره دارند زیبا و خوب به نظر نمی آیند مگر اینکه به صورت تخصصی و به درستی طراحی شده باشد. رنگ سفید رنگ مطمئن و کم ریسکی میباشد البته بیشتر طراحان از طوسی خیلی کم رنگ استفاده میکنند. توجه داشته باشید هر چقدر که طوسی پر رنگ تر باشد خواندن حروف سیاه بر روی اسن پس زمینه مشکلتر میشود.

    5. به کار بردن چندین عملیات اصلی در یک صفحه

    هر صفحه از سایت باید تنها یک عملیات اصلی داشته باشد. در صورتی که یک عملیات مشخص قرار ندهید کاربران دچار سردرگمی میشوند و ممکن است به همین دلیل سایت شما را ترک کنند.
    سعی کنید عملیات های اصلی را در هر صفحه به حداقل برسانید. تصمیم گیری و انجام عملیات را برای کاربران خود ساده نمایید که بدن نیاز به زمان زیادی برای فکر کردن عملیات مورد نظر را انجام دهند. چنانچه عملیات مورد نظرتان عملیات ثبت نام باشد یا هر عملیات دیگری سعی کنید آن را با استفاده از گرافیک طوری مشخص کنید که کاربر به راحتی تشخیص دهد و دیگر آپشن های موجود در صفحه را با تأکید کمتر و ملایم تر قرار دهید.

    6. مشکلات تنظیم و قرارگیری و فاصله گذاری

    فاصله گذاری کار مشکلی است. ایجاد فضای کافی ولی نه بیش از حد در اطراف یک عنصر میتواند کار بسیار سختی در طراحی باشد. ولی انجام این کار با استفاده از چند قانون میتواند ساده و راحت شود.
    ابتدا اطمینان حاصل کنید که کلیه عناصر به درستی گروه بندی شده اند، سپس فضای سفید به اندازه لازم در اطراف آن گروه ها قرار دهید.

    7. جمله بندی و نوشتار غیرتخصصی

    نوشتن کار دشواری است ولی چنانچه قصد پیشرفت در اینترنت را دارید باید به آن توجه نمایید. به خصوص اگر قصر فروش چیزی را دارید باید اطمینان حاصل کنید که نوشته های شما قابل فهم و بدون غلط املایی باشد.
    گاهی اوقات با جملات بسیار بد و نامفهوم در برخی وب سایت ها مواجه میشویم برای جلوگیری از این مسئله ایده خوبی است که کسی قبل از انتشار مطالب در سایت آن ها را بخواند و در صورت نیاز تصحیح کند.

    8. مشکل نا خوانا بودن

    هرچقدر هم که محتوای خوب در سایت خود قرار دهید چنانچه ناخوانا باشد کاملاً بی فایده خواهد بود. جزئیات بسیاری در خوانا بودن متن و به دنبال آن در نحوه شناخته شدن شرکتتان تأثیر دارند.
    مشکلاتی مانند ارتفاع خط خیلی کم، فونت کوچک ناخوانا یا کنتراست خیلی کم بین پس زمینه و فونت را حتماً برطرف کنید. حتی اگر این مشکلات تأثیر زیادی در خوانا بودن مطالبتان نداشته باشند ولی وجود آن ها در وب سایت باعث میشود که وب سایتتان غیرحرفه ای به نظر برسد. آیا میتوانید تصور کنید که چنین مشکلی در فیس بوک وجود داشته باشد ؟!

    9. تناقض

    نام تجاری یا برند شما باید به صورت کامل هماهنگ و سازگار باشد. هر جایی که حضور پیدا میکنید چه در شبکه های اجتماعی چه در تبلیغات فیس بوک یا چه به صورت آفلاین، مشتریانتان باید بتوانند فوراً برند شما را تشخیص دهند.
    ولی قبل از همه اینها ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که وب سایتتان به طور تناقضی ندارد و سازگار و هماهنگ است.
    آیا رنگ لولگوی شما با رنگ های استفاده شده در سایت هماهنگ است؟ آیا از سایه یا shade یکسان در همه جا استفاده کرده اید یا فقط چیزی شبیه به آن را به کار برده اید ؟ معمولاً با مرتب کردن و بررسی فایل های CSS و حذف کردن کدهای غیرضروری مشکل تناقض و ناسازگاری حل میشود.

    10. طراحی قدیمی

    خواه ناخواه نحوه طراحی و ظاهر سایت ها با گذشته فرق کرده و دیگر سایت هایی که در گذشته طراحی میشد در این زمان مورد پسند نیستند. در واقع سایت هایی با گرادیان زیاد و سایه و افکت های زیاد و طراحی سنگین دیگر زیاد مورد پسند نیست و این نوع طراحی قدیمی میباشد. نوع طراحی که این روزهای بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد طراحی مسطح (flat design) است.

    کاربر مقابل از shabi8 بابت این پست مفید تشکر کرده است:





  2. گیفت کارت آیتونز

  3. Top | #2
    کاربر سایت

    تاریخ عضویت
    Jun 2010
    ورژن ویبولتین
    All verson I Got
    نوشته ها
    254
    مورد پسند
    242 بار
    اطلاعات
    Windows XP Firefox 47.0
    میزان امتیاز
    36

    پیش فرض

    1. کاربران باید طی چند ثانیه بفهمند که سایت چه هدفی دارد: جلب توجه! یکی از مهم ترین ارزش های یک سایت در اینترنت است. اگر بازدیدکننده در چند ثانیه تشخیص ندهد، سایت شما در چه رابطه ای طراحی شده و چه هدفی دارد، به احتمال زیاد از سایت خارج می شود. سایت شما باید به او بیان کند که چرا در سایت شما باید و بیشتر آن را بررسی کند. البته این توضیح بصری باید بسیار سریع صورت گیرد!
    2. محتوا را قابل اسکن کنید: ما در مورد اینترنت صحبت می کنیم، نه یک کتاب، پس لازم نیست شما مقدار زیاد متن در سایت خود قرار دهید. به احتمال زیاد کسانی که به سایت شما سر می زنند، در آن واحد زمانی به دنبال انجام کارهای دیگر نیز هستند. آنها باید سریعاً سایت شما را اسکن کرده و به نتیجه گیری برسند. دسته بندی های منوی سایت، هدر، بدنه اصلی سایت به او جنبه های ویژه سایت شما را نشان می دهند. هر چیزی که به خواننده اجازه دهد اهداف و محتوای سایت را فیلتر کند، مفید خواهد بود.
    3. از فونت های عجیب قریب و غیرقابل خواندن استفاده نکنید: مطمئنا بعضی از فونت ها ظاهری پیچیده به سایت شما می دهند، اما آیا تمام فونت های خوانا هستند؟ اگر هدف اصلی شما ارائه پیام و خوانده شدن آن هستید، پس باید کاری کنید که پیام با راحتی هر چه بیشتر خوانده شود.
    4. از فونت های کوچک استفاده نکنید. این مسئله با اشتباه قبلی نیز در ارتباط است. شما باید مطمئن شوید که خواننده می تواند به راحتی محتوا را بخواند. مرورگرها قابلیت زوم کردن دارند اما اگر من بخواهم از آن برای خواندن یک سایت استفاده کنم، دیگر به آن سایت سر نخواهم زد.
    5. کاری نکنید هر بار صفحه های جدید در مرورگر باز شود. من خودم چنین کاری را در اولین وب سایتم انجام داده بودم. منطق پشت آن ساده بود. اگر من یک پنجره جدید برای لینک های خارجی در مرورگر باز کنم، کاربر هرگز از سایت من خارج نمی شود. اشتباه است! بگذارید خود کاربر تصمیم بگیرد که لینک ها چطور باز می شوند. به همین دلیل است که مرورگرها کلید برگشت به صفحه قبلی را تعبیه کرده اند. نگران آن نباشید که بازدیدکنندگان را به وب سایتی دیگر می فرستید. اگر او به سایت شما تمایل داشته باشد، به آن بر می گردد.
    6. سایز پنجره کاربر را تغییر ندهید: کاربر باید کنترل مرورگر خود را بدست داشته باشد. اگر شما سایز صفحات مرورگر را تغییر دهید، احتمالا باعث خراب شدن تصویر در کامپیوتر وی می شوید و در بدترین وضعیت اعتبار خود را پیش او از دست می دهید.
    7. تا زمان الزام، از ثبت نام کردن خودداری کنید: بگذارید روراست بگویم، وقتی من در حال گشتن زدن در اینترنت هستم تنها به دنبال کسب اطلاعات هستم و نه چیز دیگر! تا زمانی که لازم نیست مرا مجبور نکنید تا حتما ثبت نام کرده و ایمیل و اطلاعات دیگر را به شما ارائه کنم(یعنی تا زمانی که پیشنهاد شما آنقدر عالی نباشد که من بخواهم فرآیند خسته کننده ثبت نام را انجام دهم.)
    8. هیچ وقت بدون رضایت کاربر، او را ثبت نام نکنید (برای هر چیزی!). هیچ وقت، زمانی که کاربر در سایت ثبت نام کرد، به طور خودکار برای او خبرنامه نفرستید. فرستادن ایمیل هایی ناخواسته، روش خوبی برای دوست شدن با کاربران نیست.
    9. بیش از حد از فلش در سایت خود استفاده نکنید. علاوه بر افزایش زمان لودینگ(بارگذاری)، استفاده بیش از حد از فلش می تواند باعث اذیت شدن بازدیدکنندگان شود. تنها زمانی از فلش استفاده کنید که باید خصوصیات غیر قابل اجرا در صفحات استاتیک را بکار ببرید.
    10. موسیقی پخش نکنید! در سال های اولیه طراحی و توسعه وب، همیشه تلاش بوده است که موسیقی با موفقیت در وب سایت اجرا شود. فکر می کنید نتیجه چه بوده است؟ شکست تحقیر آمیز! پس لطفا در سایت خود موسیقی پخش نکنید.
    11. اگر باید یک فایل صوتی پخش کنید، بگذارید کاربر خودش پخش آن را شروع کند. فرض کنید شما باید برای کاربر سخنرانی کرده یا با استفاده از فایل صوتی او را هدایت کنید. این مسئله مشکلی ندارد. تنها مطمئن شوید که کاربر کنترل امور را در دست دارد. بگذارید او کلید پخش"play" را دست داشته باشد. شما نباید موسیقی را سریعا پس از ورود به صفحه به سمت او پرتاب کنید.
    12. صفحه خود را با نشان ها پر نکنید: اول از همه، نشان های شبکه ها باعث می شود سایت غیرحرفه ای به نظر برسد. حتی اگر در مورد نشان های پاداش و قدردانی یا گواهینامه ها نیز صحبت کنیم، شما تنها باید آنها را در صفحه "درباره ما" قرار دهید.
    13. از ساختارهای پیچیده در صفحه اصلی وب سایت خود استفاده نکنید: هر چه مراحل کمتری برای دسترسی به محتوا برای کاربر وجود داشته باشد، بهتر است. .
    14. مطمئن شوید که جزئیات لازم تماس با شما در سایت قرار گرفته است: هیچ چیز بدتر از سایتی نیست که اطلاعات تماس خود را قرار نداده باشد. این مسئله نه تنها برای بازدیدکنندگان بد است، بلکه به خود شما نیز صدمه می زند. حتی ممکن است شما توانایی بازخوردگرفتن از کاربران را نیز به طور کامل از دست دهید
    15. دکمه کلیدی برگشت (back) را فراموش نکنید. این اولین اصل در ایجاد قابلیت استفاده برای کاربران است. شما نباید این دکمه را تحت هر شرایطی غیرفعال کنید. باز کردن صفحات جدید در مرورگر باعث از بین رفتن قابلیت برگشت می شود. همین طور لینک های جاوا اسکریپت خاص نیز می توانند چنین مسئله ای را به همراه داشته باشند.
    16. از متون چشمک زن (blinking) مگر اینکه کاربر شما به سال 1385 در زمان سفرکرده باشد . از ساختارهای
    17. از ساختارهای URL پیچیده خودداری کنید: یک ساختار URL ساده و مبتنی برکلمات کلیدی نه تنها رتبه بندی شما در موتورهای جستجو افزایش می دهد، بلکه باعث می شود خواننده بسادگی محتوای صفحه شما را قبل از دیدن آن تشخیص دهد.
    18. CSS نسبت به جداول HTML ترجیح داده می شود: جداول HTML برای طراحی لایه صفحه بکار گرفته می شدند. با بوجود آمدن CSS، هیچ دلیلی برای استفاده از جداول HTML وجود ندارد. CSS سریعتر و معتبرتر بوده و خصوصیات بخصوصی دارد.
    19. مطمئن شوید که کاربر می تواند کل وب سایت را بگردد. به همین دلیل است که موتورهای جستجو باعث ایجاد تحول در اینترنت شده اند. احتمالاً حدس زده اید دلیل چیست؟ بلی به خاطر اینکه باعث می شود کاربر راحت تر اطلاعاتی را که بدنبالش می گردد پیدا کند. این مسئله را در سایت خود نادیده نگیرید.
    20. از منوهای Drop Down خودداری کنید.کاربر باید تمام انتخاب های گشت زنی در سایت را سریعا ببیند. این نوع منوها باعث می شود مسایل پیچیده شده و اطلاعاتی که کاربر واقعا به دنبال آنهاست، از چشم او پنهان بماند.
    21. از سیستم های ناوبری متنی استفاده کنید. ناوبری متنی نه تنها سریع است، بلکه اعتبار بیشتری دارد.
    22. اگر یک فایل pdf را لینک می کنید : آیا تا به حال روی لینکی کلیک کرده اید که باعث هنگ کردن مرورگر شما شده و تنها بعد ازباز شدن فایل pdf در Acrobat Reader پدوباره بکار بیفتد؟ این کار بسیار آزار دهنده است، پس مطمئن شوید که لینک های فایل pdf طوری قرار گرفته اند که افراد راحت آنها را تشخیص می دهند.
    23. با ایجاد ورژن های متفاوت، بازدیدکننده را گیج نکنید: سعی نکنید بازدیدکننده را با ایجاد ورژن های بسیار متفاوت از سایت گیج کنید.
    24. تبلیغات را با محتوا ترکیب نکنید: ترکیب کردن تبلیغات مثل واحدهای Adsense در محتوا شما می تواند آمار کلیک های میانی (کلیک هایی که قبل از ثبت نام زده می شوند) شما را به صورت کوتاه مدت افزایش دهند، اما در طولانی مدت این مسئله باعث کاهش قابلیت خوانده شدن مطالب شما می شود. در ضمن اگر بازدیدکننده اذیت شود، از سایت شما خارج می شود.
    25. از ساختار ساده ناوبری استفاده کنید: بعضی اوقات هر چه پیچیدگی کمتر باشد، ارزش بیشتر می شود. این قانون معمولا در افراد و سلیقه ها صدق می کند. مطمئن شوید که وب سایت شما یک ساختار گشت زنی مشخص دارد. کاربر باید به راحتی بفهمد کجا به اطلاعاتی دست پیدا می کند که به دنبال آن است.
    26. از intro "معرفی ها" خودداری کنید: کاربر را مجبور نکنید تا قبل از رسیدن به محتوا مرتبط کاری انجام داده یا چیزی مشاهده کند. این کار کاملا آزار دهنده است و او تنها زمانی در سایت می ماند که پیشنهاد شما بسیار خاص باشد.
    27. از Frontpage استفاده نکنید. این نکته در ویرایشگرهای ارزان قیمت دیگر HTML نیز صدق می کند. با اینکه به نظر می رسد طراحی وب با این ابزار ساده تر شود، خروجی کدگذاری ضعیفی خواهد داشت که در مرورگرهای متفاوت قابل خواندن نبوده و باگ های زیادی دارد.
    28. مطمئن شوید که وب سایت شما در مرورگرهای متفاوت قابل اجراست. تمام مرورگرها مانند هم نیستند، و تمام آنها نمی توانند CSS و زبان های متفاوت را یکسان اجرا کنند. چه این مسئله خوشایند باشد، چه نه، شما باید وب سایت خود را طوری طراحی کنید که مرورگرهای معروف بازار قابلیت خواندن آن را داشته باشند. در غیر این صورت شما در طولانی مدت، کاربران خود را از دست می دهید.
    29. مطمئن شوید که متن های انکور در لینک ها قرارداده شده اند. من اعتراف می کنم که این اشتباه را تا چند وقت پیش بسیار تکرار می کردم. استفاده از عبارت "click here (اینجا کلیک کنید)" بسیار ساده است، اما کافی نیست. مطمئن شوید که متن های انکور مرتبط را در لینک خود قرار می دهید. این کار به خواننده اطمینان می دهد که مقصد نهایی این لینک چیست و فواید سئو نیز برای سایت های خارجی (مقصد لینک) به همراه دارد.


    1. لینک ها را پنهان نکنید. علاوه بر استفاده از تکست های انکور واضح، کاربر باید بتواند در استاتوس بار ببیند که لینک به کدام مقصد می رود. اگر شما لینک های خود را پنهان کنید(چه به علت اینکه به سایت های خارجی می روند و چه به علت های دیگر) سایت شما اعتبار خود را از دست می دهد.
    2. لینک ها را قابل مشاهده کنید: بازدیدکننده باید بفهمد کدام لینک ها قابل کلیک کردن بوده و کدام این طور نیستند. مطمئن شوید که لینک ها رنگی متضاد با سایر متن ها دارند ( رنگ آبی استاندارد در اکثر اوقات بهتر است). می توانید در زیر لینک ها خط نیز بکشید.
    3. تا زمانی که الزامی نباشد متن های معمولا را رنگی نکرده و زیر آنها خط نکشید. تنها برای اینکه لینک های به راحتی قابل تشخیص شوند، شما از خط کشیدن یا رنگ های متفاوت استفاده ی کنید. اگر متن های دیگر نیز خط دار شده یا رنگی متفاوت داشته باشند، کاربر گیج می شود.
    4. کاری کنید که لینک های کلیک شده، رنگشان عوض شود. این نکته برای افزایش قابلیت استفاده وب سایت بسیار مهم است. لینک هایی که روی آنها کلیک شده است باید رنگشان عوض شود تا کاربر بفهمد چه کارهایی در سایت شما انجام داده است. اگر چنین کاری نکنید، ممکن است کاربر از صفحات یکسان سر درآورده و بعد از گیج شدن، از سایت شما خارج شود.
    5. از GIF و تصاویر متحرک استفاده نکنید، مگر اینکه بنرهای تبلیغاتی به انیمیشن نیاز داشته باشند. این GIF ها باعث غیر حرفه ای جلوه کردن سایت شده و توجه افراد به محتوا را کم می کنند.
    6. مطمئن شوید که از ALT و TITLE برای هر عکس استفاده می کنید: علاوه بر فواید سئو، توضیحات عنوان و ALT نقش مهمی برای کاربران در زمان جستجو دارد.
    7. از رنگ های قوی استفاده نکنید: اگر کاربر بعد از مشاهده سایت شما به مدت 10 دقیقه سر درد می گیرد، احتمالا شمای رنگی سایت شما مناسب نیست. رنگ بندی شما باید هدفمند باشد (یعنی یک حالت روحی ایجاد کرده و باعث شود کاربر بر محتوا تمرکز کند.)
    8. از پاپ آپ استفاده نکنید: این نکته در تمام پاپ آپ ها صدق می کند. حتی پاپ هایی که بعد از تأییدیه کاربر بروز می کنند نیز ایده بدی هستند و باعث تخریب اعتبار سایت می شوند.
    9. از لینک های جاوا اسکریپت خودداری کنید: وقتی کاربر روی این لینک ها کلیک می کند، لینک ها مقدار کمی جاوا اسکریپت را اجرا می کنند. از این لینک ها دوری کنید زیرا معمولا باعث بروز مشکلات برای کاربر می شوند.
    10. از لینک های عملکردی در فوتر استفاده کنید. افراد عادت دارند در صورت پیدا نکردن اطلاعات خاص، به پایین صفحه مراجعه کنند. حداقل بهتر است یک لینک به صفحه اصلی و شاید لینک به صفحه "تماس با ما" قرار دهید.
    11. از صفحات بزرگ و طولانی خودداری کنید: حدس بزنید چرا؟ اگر کاربر ناچار شود مدت زمان زیادی صفحه را پایین کشیده تا محتوای شما را بخواند، به احتمال قوی قید صفحه را می زند. اگر چنین مشکلی در سایت دارید، باید طراحی کوچکتری بکار برده و ساختار گشت زنی کاربر را بهبود بخشید.
    12. از اسکرولینگ افقی استفاده نکنید: با اینکه اسکرولینگ عمودی را می توان کمی تحمل کرد، این مسئله اصلا برای اسکرولینگ افقی صدق نمی کند. رایج ترین رزولوشن صفحه 1024 x 768 پیکسل است، پس مطمئن شوید وب سایت داخل این رزولوشن قرار می گیرد.
    13. از اشتباهات گرامری و املایی خودداری کنید. این اشتباه در طراحی وب جای نمی گیرد، اما یکی از مهم ترین عوامل در کیفیت کلی وب سایت است. مطمئن شوید که لینک ها و متن های شما دارای مشکلات املایی و گرامری نیستند.
    14. اگر از CAPTCHA استفاده می کنید، مطمئن شوید که حروف قابل خواندن هستند. بعضی از سایت ها از فیلترهای CAPTCHA استفاده می کنند تا کامنت ها و فرم های ثبت نام مورد اسپم قرار نگیرند. این کار تنها یک مشکل دارد، اکثر اوقات کاربر باید کل خانواده را صدا کند تا بتواند یک حرف را در عکس تشخیص دهد.
    نـــصــب و خدمات دهـــي انـــجمن شــما
    My Teleg: @ripkiller



اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •