بازاریابی محتوایی همان بازاریابی مقاله ای است ؟


یکی از مهمترین نکاتی که متاسفانه خیلی از دوستان اشتباه می گیرند این هست که فکر می کنند منظور از بازاریابی محتوایی راه اندازی بلاگ بر روی وب سایت است .
باید عرض کنم که بازاریابی محتوایی در حقیقت بسیار فراتر از راه اندازی بلاگ بر روی وب سایت است . به راه اندازی بلاگ بر روی وب سایت و تولید مقاله و توزیع و انتشار آن مقاله ، بازاریابی مقاله ای اطلاق می شود
اگر فرایند بازاریابی محتوایی رو 4 مرحله : طراحی استراتژی محتوایی ، تولید محتوا ، توزیع و انتشار محتوا و آنالیز محتوا در نظر بگیریم ، در بخش تولید محتوا بازاریابی محتوایی و بازاریابی مقاله ای با هم متفاوت هستند .
در فرایند بازاریابی مقاله ای ما فقط یک نوع از محتوا که همان مقاله هست را تولید می کنیم اما در فرایند بازاریابی محتوایی ما می تونیم هم مقاله تولید کنیم و هم هر نوع فرمت محتوایی دیگر
به عنوان مثال محتوای ما می تونه یک خبر خوب از سمیناری که برگزار کردیم باشه ، یا می تونه یک نکته دو سه خطی از یک تکنیک در حوزه کاری ما باشه ، می تونه یک عکس باشه ، می تونه یک ویدئو باشه ، می تونه هر نوع فرمت محتوایی با هر اندازه و حجمی باشه که لزوما مقاله نیست اما بتونه از طریق قدرت رسانه ای بازتاب بسیار خوبی برای برند ما داشته باشه
با توجه به تغییر الگوریتم های گوگل و اهمیت محتوا ، سئو کار ها برای بهتر انجام دادن فرایند سئو یک وب سایت ، به تولید مقاله بر روی وب سایت می پردازند و بعضا به اشتباه از این موضوع با عنوان بازاریابی محتوایی نام می برند .
در حقیقت بازاریابی مقاله ای بخشی از بازاریابی محتوایی است اما همه اون نیست . برای درک بهتر موضوع بازاریابی محتوایی پیشنهاد می کنم مقاله " ۵ گام حیاتی در طراحی کمپین بازاریابی محتوایی موفق" را حتما مطالعه فرمایید