داشتن ظاهری تأثیر گذار در عرصه آنلاین اهمیت بالایی داره به طوریکه میتونه باعث بشه بازدیدکننده مشتاق شناخت بیشتر شما بشه، یا توجهش به برند شما کم بشه. اگه میخواهید توجه مخاطب هدفتونو به دست بیارید، مهارتتونو در نوشتن محتوا تقویت کنید تا بتونید بازدیدکننده ها رو با متن درگیر کنید.
قطعا کسی نمیتونه انکار کنه اگه بگم نویسندگی شباهتهای زیادی به نقاشی کشیدن داره. همونطور که نمیشه یه نقاشی بی ارزش رو به شاهکار هنری تبدیل کرد، یه متن بی ارزش رو هم نمیشه با چند تا تغییر کوچیک به یه پیام متقاعدکننده تبدیل کرد. باید در دل پیامتون یه متن خوب داشته باشید.

متن مؤثر میتونه فروشتونو بالا ببره، برندتونو معروف کنه و به رقباتون غالب بشه. میتونید با رعایت این 7 نکته، تجربه کاربری به یاد ماندنی ای برای کاربرانتون بوجود بیارید:
محتوای هدفمند بنویسید

وب سایت شما فرصتیه که بتونید برندتونو به بازار معرفی کنید. وقتی مردم به سایتتون وارد میشن، میخوان بدونن شما چی کار میکنید و تو چه کارهایی مهارت دارید.
به کمک محتوای وب سایتتون سعی کنید تصویر واضحی از کسب و کارتون ارائه بدید. به جای اینکه از جزئیات غیرضروری صحبت کنید، یه هدف اصلی برای خودتون داشته باشید و محتواتونو در راستای رسیدن به اون هدف بنویسید.
هر یک قطعه محتوایی که مینویسید باید هدفی رو دنبال کنه. هر باز فقط یک هدف انتخاب کنید تا سردرگمی بوجود نیاد.
محتوای هدفمند، راه حلی برای مشکل بازدیدکننده ارائه میده. فکر نکنید من فقط در مورد غذا یا طراحی وب سایت میخوام بنویسم، مردم میخوان ببینن شما چه کمکی میتونید بهشون بکنید، سعی کنید مشکلات مردم رو تو حوزه کاری خودتون حل کنید تا توجهشونو از این طریق جلب کنید.
حتی تصاویری که استفاده میکنید در این راستا باشند. مثلا میتونید تو یه تصویر به مردم نشون بدید که میتونید وزنشونو به مقدار دلخواه برسونید. این کمکیه که شما تو حرفه خودتون میتونید به اونها بکنید.
از بازدیدکننده قهرمان بسازید

روراست بگم، متن شما قرار نیست در مورد خودتون یا دستاوردهای کسب و کارتون باشه.
اگه میخواهید بازدیدکننده تونو به یه کاربر دائمی تبدیل کنید که هر چند وقت یه بار به وبلاگ یا وب سایتتون سر بزنه، باید مطالبتون متوجه مخاطب و نیازهای مخاطب باشه. در واقع تمام محتواتون باید حول کمک به بازدیدکننده بگرده.
کارتونو با روایت یه داستان شروع کنید و ماجرایی رو بسازید که خواننده رو درگیر کنه. مثل فیلم، محتوا هم باید راجع به چالش ها و مشکلات یه قهرمان صحبت کنه.
همیشه هم قرار نیست محتواتون مخاطب رو به انجام کاری تشویق کنه. گاهی فقط میخواهیم یه خاطره خاص و به یاد ماندنی در ذهن خواننده بذاریم. این احساس حتی بعد از اینکه کاربر از سایت خارج میشه باهاش میمونه.

سورس:طراحی سایت دارکوب sitedar.com
برای بهتر شدن وب سایتتان، این نکات را در محتوا نویسی رعایت کنید