این راهنما هر آنچه که باید در مورد گوگل سرچ کنسول بدانید را در بر می گیرد. اگر با Search Engine Optimization زیاد آشنایی ندارید، من به شما نشان خواهم داد که چگونه با گوگل سرچ کنسول کار کنید. و اگر هم در کار Search Engine Optimization حرفه ای هستید من نکات پیشرفته، تاکتیک ها و استراتژی هایی را به شما خواهم آموخت که به کمک آن ها بتوانید جایگاه بالاتری در لیست نمایش بدست بیاورید.
1) بخش اول: چگونگی کار با گوگل سرچ کنسول
1.1) # مرحله اول: چگونه سایت خود را به گوگل سرچ کنسول اضافه کنید
1.2) #مرحله دوم: دامنه ترجیحی (Preferred Domain) خود را انتخاب کنید
1.3) #مرحله سوم: کشور هدف خود را مشخص کنید
1.4) #مرحله چهارم: گوگل آنالیتیکس را به سرچ کنسول متصل کنید
1.5) #مرحله پنجم: مسائل امنیتی را بررسی کنید
1.6) # مرحله ششم: یک سایت مپ ثبت کنید
1.7) چگونه به نسخه جدید گوگل سرچ کنسول دسترسی پیدا کنیم؟
2) بخش دوم: چگونه با استفاده از گوگل سرچ کنسول Search Engine Optimization فنی خود را بهینه سازی کنیم؟
2.1) گزارش Index Coverage چیست؟
2.2) چگونه با استفاده از گزارش Index Coverage ایرادات را بیابیم
2.3) چگونه خطای “Soft 404” را رفع کنیم
2.4) سایر خطاهای گوگل سرچ کنسول را چگونه رفع کنیم
2.5) هشدارها (Warnings) را چگونه در گزارش Index Coverage رفع کنیم؟
2.6) چگونه از ابزار URL Removal در سرچ کنسول استفاده کنیم؟
2.7) بررسی گزارش “HTML Improvements”
3) بخش سوم: به کمک گزارش Performance ترافیک ارگانیک بیشتری به دست آورید
3.1) چگونه با استفاده از گزارش Performance، نرخ کلیک به نمایش را بالا ببرید
3.2) گزارش Performance گوگل سرچ کنسول
3.3) کلیدواژه هایی که می توانید ترافیک بیشتری از آن ها بگیرید
3.4) چگونه با استفاده از گزارش Performance در سرچ کنسول، “Opportunity Keyword” ها را بیابیم
3.5) یافتن کلیدواژه های ارزشمند با استفاده از گزارش Performance گوگل سرچ کنسول
3.6) نکته اول: سایت خود را برای Opportunity Keywords هایی که از سرچ کنسول بدست آورده اید، بهینه سازی کنید و در عوض برای صد ها عبارت طولانی، نمایش بگیرید
3.7) خب رمز موفقیت چیست؟
3.8) نکته دوم: متداول ترین سوالاتی که مردم در مورد عنوان شما می پرسند را پیدا کنید. سپس در محتوای خود به آن ها پاسخ دهید.
4) بخش چهارم: ویژگی های جالب گوگل سرچ کنسول
4.1) با استفاده از ابزار آزمایش داده ساختار یافته (Structured Data)، اسکیما یا شِما (schema) خود را به بهترین شکل اجرا کنید
4.2) صفحات مهم را با گذاشتن اینترنال لینک بهینه سازی کنید
4.3) نکته تخصصی: پست های اصلی را از اینترنال لینک هایی به صفحات نیروگاهی، پر کنید
5) بخش پنجم: نکات و استراتژی های پیشرفته
5.1) تسلط بر آمار کراول و بودجه کراول
5.2) چرا بودجه کراول برای Search Engine Optimization حائز اهمیت است؟
5.3) نهایت استفاده را از “Fetch As Google” ببرید
از آنجا که متن کامل آموزش در این مطلب نمی گنجد برای مطالعه بخش ها روی آموزش گوگل سرچ کنسول کلیک کنید، اگه سوالی هم بعد از مطالعه آموزش داشتید بنده در خدمتم ، پایین همین پست سوالات را از بنده بپرسید