همانطور که می دانید بیشتر سئو کاران این مقوله یا این مبحث را به 3 بخش ( تبلیغات - برنامه نویسی - سوشیالیتی ) به علاوه بخشی که باید قوانین سئو رعایت گردد تقسیم بندی می کنند که هرکدام از این بخش ها برای خودش دنیایی جداگانه دارد و خیلی پیچیده نیز نمی باشد به همین منظور در این خواستیم بیشتر مورد هایی را متذکر شویم که خیلی وقته خیلی از ما ها دیگر دنبال این موارد نمی رویم و به علاوه آن سعی خواهیم کرد مواردی را به شما معرفی کنیم که در دانش امروزی نیاز به پیاده سازی می باشد .


نکته در این پست بیشتر خودمونی می خواهیم صحبت کنیم تا کتابی

تبلیغات :

هر کاری که باعث گردد برای وب سایت شما بازدید از یک لینک خارجی و یا هر مبلغی که باعث گردد برای شما وب لینک های با ارزش به صورت بک لینک (پنیر تازه لقمه شود) را تبلیغات می گویند !! پس یک نتیجه اگر پول نداریم بهتر هست که کار بیشتری را انجام بدهیم !! اگر هزینه می خواهیم بکنیم و خیلی هم بودجه داریم پس بهتر هست مواردی که بی پول ها دوست دارند را فراموش نکنیم !!

خط آخر شاید کمی گنگ باشد ولی این جور نیست !!

خیلی از کار هایی که وب مستر ها زمانی بلاگ فا در بیشتر جستجو ها بود و شاید بعضی از مواقع و هنوز که هنوزه نیز در جستجو ها بسیار بدرخشد در کامنت ها و تبلیغات ها و اسپمر ها شرکت می کردند بار ترافیکی زیادی را برای خودشان دریافت می نمودند

توضیحات بیشتر :

تبلیغات سنتی :
تبلیغات های سنتی شکل گیری از تبادل های لینک یا تبادل بنر یا شرکت در نظرات یا همین پستی که من دارم می دم و تبلیغات برای وب سایت خودم دارم جذب می کنم و خیلی از موارد دیگر

تبلیغات هزینه ای :
سری تبلیغات در وب سایت های پرطرفدا برای جذب بازدید بیشتر

تبلیغات مدرن سنتی :
تبلیغات هدفمند در مجموعه وب سایت های جدید و معروفی که از امکانات وب 2 استفاده می کنند یا سیستم هایی جدیدی را فراخوانی کرده اند



مقدمه


پست های مهمان :

همیشه وب مستر ها یا مدیران وب سایت های بزرگ کوچیک دوست دارند کاربرانشان در وب سایت ها همکاری کنندهم کمک می گردددر زمینه فعالیت بیشتر کاربران هم مطلب مفید اضافه می گردد و جستجو های بیشتری اضافه می شود و هم رابط کاربری بین کاربران وب سایت مذکور بیشتر می گردد

مفید : دلایل خطرناک بودن پذیرش پست های مهمان در وب سایت

نظرات در وب سایت ها :

شاید خیلی از وب سایت ها noflow باشه لینک هاشون ولی همیشه بدانید خیلی از کاربران این نظرات را می خوانند و حتی جستجوگر ها نیز ارزشی برای این لینک ها که از یک مطالب مفید می باشد جداگانه محاسبه می کنند


اینفوگرافیک ها :

امروزه خیلی ها به اینفوگرافیک ها که به صورت خلاصه یک سری اطلاعات کامل را رواج می دهد بسیار ارزش قاعل می گردند پس شما هم می توانید در این زمینه وارد بشوید و استفاده هرچه بیشتر را بکنید حتی تصاویر شما و اینفوگرافیک های شما پخش نیز شوداگر واقعا جذاب باشد کاربران زیادی را کنجکاو به وب سایتی که تبلیغاتش در اینفوگرافیک هست می نماید


ساخت پست های تحریک کننده در انجمن ها :

انجمن های تفرحی انجمن های برنامه نویسی هیچ فرقی در این زمینه نمی کنه اگر یک مطالب بسیار جذاب باشه مثل 10 فرد سرمایه دار دنیا + اطلاعات شخصیشون خیلی ها اون پست هارو مطالعه می کنند و از اسم شما که این پست را می سازید تبدیل به برند می نماید که پست های بعدی شما حتی اختصاصی و تخصصی رو نیز پیگیری نمایند


نظر سنجی ها :

نظر سنجی ها نیز باعث می گردد در انجمن ها شما کاربران زیادی را جذب کنید حتی افرادی که حال نوشتن را ندارند ولی مطالب شما را می خوانند و تیک می زنند و باعث تبلیغات شما می گردد


تبلیغات کتاب های الکترونیکی :

چه جالب مطالب وب سایت شما در وب سایت شما بازدید زیادی نداشته ولی تو گوگل ثبت شده ؟!! چرا تبدیل به کتاب الکترونیکی نمی کنید و منتشر نمی کنید در پهنای وب اینجوری افراد بیشتری به شما روی می آورند فقط توجه کنید این کار کوتاه مدت بوده و بعضی از مطالب شما باید نشانه گرفته شود و همیشه کاربر را در وب سایت پربازدید منتظر نسخه بعدی بکند


انواع مسابقات :

خیلی از مسابقات یادم یک کاربری به نام @Haji در انجمن بود که هر چند وقت یک سری کارت شارژ ها که سر جمع تا 20 الی 30 هزار تومان را قرار می داد و خیلی از افراد شرکت می کردند نه بخاطر اون کارت شارژ بلکه بهونه ای بود برای تقویت حس رقابت جویی کاربران پس اونجا شما یک اسپانسر بودید و در پست اول و پست های بعدی خیلی خیلی تاکید بر اینکه وب سایت شما اسپانسر بوده می کردد


فیلم ها :
خیلی ها امروزه حال حوصله دیدن متن های طولانی رو ندارند پس بهترین حالت ساعت ویدیو ها و پادکست های صوتی می باشد وقتی در وب سایت خود قرار دادید یا شیر کردید در شبکه های اجتماعی چه بهتر اون رو در وب سایت های بزرگ نیز منتشر کنید تا تبلیغات شما گردد ا اسم و پست دیگر هم کاربران خوششان می آید و هم شما بازدید خوبی دریافت می کنید


نشریات و خبرنامه ها و مجلات :

این بخش دیگر نیاز به توضیح نیست همگان بر ویژگی های این بخش مطمعا هستند و می دانند چقدر برای یک وب سایت کلاس کاری و ترافیک بالایی را به ارمقان می آورد



نکته : من به تمام کار های بالا به دید تبلیغاتی نگاه کردم و دیدگاه هر وب مستر در این بازه بیشتر سلیقه ای می باشد


برنامه نویسی :

آماده کردن بستر های برنامه نویسی در وب سایت برای ثبت بهتر و دوستانه بودن برای جستجوگر ها روز به روز مهمتر می شود و یکی از مباحث پیشرفته می باشد که ما در این پست زیادی توضیح نخواهیم حتما در مقالات می توانید کامل مطالعه کنید ولی به صورت فصل بندی یک توضیحاتی می دهیم

مطالب و لینک های تکراری ضرر جبران نشدنی برای سئو سایت
Geo tagging چیست؟ جئو تگينگ - نشانه گذاري جغرفيايي وبسایت
Open Graph چیست؟ جستجوی اجتماعی مقوله جدید در سئو و بهینه سازی
افزونه های کاربردی مثل سایت مپ ها و کمک یاران بهینه سازی وب سایت
پارامتر های سرعت سایت
و ...... موارد دیگر


بخش آخر توضیحات بخش اول از مطالب (سئو کاران افراد اجتماعی باید باشند (اختصاصی ویبی ایران ))

سوشیال مارکتینگ :

این بخش همیشه تفکیک از بخش تبلیغات می باشد و مبحث گسترده ای هست که در دو سال اخیر بسیار پیشنهاد شده مخصوصا شبکه هاییی مثل

توییتر (استفاده از توییتر )
فیسبوک :
یکی از پرطرفدار ترین شبکه های اجتماعی جهان که کاربران زیادی را جذب کرده
لینک دین :
این شبکه نیز در یک سال اخیر در ایران بسیار برای کسب کار مورد استفاده می باشید و کاربران بسیار زیادی را جذب خودش کرده
digg :
دیگ یا بالاترین شبکه های مجازی که مطالب شما را بر اساس رای ها و بازدید بالا می برند و هرچه بالاتر کاربران بیشتر نیز مشاهده می کنند

و خیلی از شبکه های دیگر که مورد استفاده مدیران و وب مستر های قرار می گیرد




پایان :
بیشتر این تایکیپ رو برای باز کردن بحث های جدید در هر بخش زدم که در بخش دوم و به بعد این مقالات بتونیم به صورت اختصاصی تر توضیح بدم خدمت شما ببخشید بخاطر غلط های املایی و نوشتاری ضعیف

موفق باشید
جامعه بهینه سازان وب ایران