تبلیغات در اینترنت

تبلیغات در اینترنتگیفت کارت گوگل پلی
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

مقاله: عوامل موثر در افزایش رنكینگ انجمن در گوگل

    1. عوامل موثر در افزایش رنكینگ انجمن در گوگل »

      عوامل موثر در افزایش رنكینگ انجمن در گوگل

      نگارش: , by (مدیریت کل سایت)
      2011/04/30 01:28 PM
      امتیاز: 

      در این مقاله سعی شده است اكثرعواملی كه در الگوریتم گوگل برای تعیین رنكینگ و رتبه سایتها بكار میرود معرفی شوند و میزان اهمیت آنها از بعد سئو مورد بررسی قرار گیرد.

      استفاده از كلمات كلیدی در برچسب Title صفحه

      میزان اهمیت: 4.9/5

      می توان گفت كه یكی از مهمترین عوامل درون صفحه ای كه در بهینه سازی صفحات برای موتورهای جستجوگر نقش كلیدیی را بازی می كند، انتخاب عنوان مناسب برای صفحه است. قرار دادن كلمه كلیدی مورد نظر درون برچسب Title صفحات وب نه تنها باعث افزایش رتبه شما برای آن واژه شده، بلكه میزان CTR را افزایش می دهد. (كلمات كلیدی موجود در Title، در صفحه تنایج جستجوی گوگل بصورت Bold نمایش داده می شود و این باعث افزایش CTR می شود و تعداد كلیكها بر روی صفحه وب شما افزایش پیدا می كند) بهینه سازی عنوان صفحات وب كمترین كاری است كه شما می توانید برای بهبود وضعیت سئو سایت خود انجام دهید. در برخی موارد جابجایی كلمات در Title تاثیر بسیار زیادی در افزایش رنكینگ صفحه برای كلمه كلیدی مورد خواهد داشت.

      استفاده از واژه های كلیدی در متن صفحه وب

      میزان اهمیت: 3.7/5

      قرار دادن عبارات كلیدی درون محتوای صفحه وب و استفاده از كلمات كلیدی مرتبط با واژه اصلی نقش مهمی در افزایش رنكینگ برای آن كلمه كلیدی ایفا می كند. البته تكرار كلمات كلیدی، انباشته كردن محتویات صفحه با كلمه كلیدی مورد هدف، توصیه نمی شود و این كار ممكن است كه از دید موتور جستجو، تقلب محسوب شود. سعی شود بطور طبیعی هنگامی كه محتویات صفحه وب خود را می نویسید از واژه های كلیدی مورد نظر در سرتاسر مقاله استفاده كنید و هرگز زیاده روی نكیند



      میزان ارتباط و نزدیكی محتویات صفحه به كلمات كلیدی مورد هدف – Topic Analysis

      میزان اهمیت: 3.4/5

      استفاده از كلمات كلیدی مترادف با واژه اصلی مورد هدف درون محتویات صفحه وب نه تنها یكی از عوامل موثر درتعیین رنكینگ صفحه وب برای كلمه كلیدی اصلی محسوب می شود، بلكه به افزایش رنك صفحه وب برای عبارات كلیدی چند كلمه ای مرتبط با واژه اصلی نیز كمك میكند. بنابراین همانطور كه گفته شد، در نوشتن محتوای صفحه وب سعی كنید از واژه های كلیدی مترادف و مرتبط با واژه كلیدی اصلی نیز استفاده كنید ومحتویات صفحه را فقط برای یك واژه كلیدی بهینه نكنید.



      استفاده از كلمات كلیدی در برچسب H1 صفحه

      میزان اهمیت: 3.3/5

      می توان گفت كه استفاده از واژه های كلیدی مرتبط با واژه اصلی درون برچسب H1 دومین عامل مهم درون صفحه ای است كه در تعیین رنكینگ صفحه وب برای واژه كلیدی اصلی بكار می رود. سعی كنید كه عنوان صفحه با عبارت موجود در برچسب H1 متفاوت باشد. از عباراتی استفاده كنید كه از لحاظ معنایی با كلمات كلیدی مورد نظر تناسب داشته باشد. استفاده از یك عبارت یكسان در عنوان صفحه و در برچسب H1 و Meta Description می تواند مشكل ساز باشد.



      استفاده از كلمات كلیدی در اسم Domain – Keyword.Com

      میزان اهمیت: 3/5

      قرارگرفتن كلمات كلیدی در اسم دومین، تنها زمانی مفید خواهند بود كه توسط علامت – از همدیگر جدا شده باشند. افزایش تعداد – در نام دامنه، باعث كاهش اعتبار دومین شده و بنابراین از بكار بردن دومینهای بیش از 3 كلمه خودداری كنید (Keyword1-Keyword2-Keyword3.com).
      وجود كلمات كلیدی در نام دامنه، باعث می شود كه بطور خودكار هنگامی كه شما از سایتهای دیگر Back Link می گیرید، متن این BL ها حاوی كلمه كلیدی مورد نظر شما خواهند بود كه این امر از بعد سئو بسیار حائز اهمیت است.



      استفاده از كلمات كلیدی در URL صفحه

      میزان اهمیت: 2.8/5

      قرار دادن كلمات كلیدی در URL صفحه می تواند باعث افزایش CTR شود ولی تاثیر چندانی در افزایش رنكینگ صفحه نخواهد داشت. واژه هایی كه در URL صفحه قرار می گیرند، در صفحه تنایج جستحو گوگل با فونت درشت نمایش داده می شوند كه این امر به افزایش تعداد كلیك و CTR كمك خواهد كرد. اگر URL بصورت متن Back Link بكار رود ممكن است در افزایش رنك نیز تاثیر داشته باشد.



      استفاده از كلمات كلیدی در برچسبهای H2, H3, H(x)

      میزان اهمیت: 2.8/5

      قرار دادن كلمات كلیدی در برچسبهای H2, H3, … اگر بدرستی انجام نشود، نه تنها بهبودی در رنك صفحه وب ایجاد نخواهد كرد بلكه ممكن است باعث كاهش رنكینگ صفحه نیز بشود. قرار دادن كلمه كلیدی یكسان در برچسبهای Title, H1, H2, Meta Description ممكن است از دید موتور جستجو خوشایند نباشد. بهترین كار اینست كه از كلمات كلیدی مختلف ولی مرتبط با كلمه كلیدی اصلی درون برجسبهای فوق استفاده شود.



      استفاده از كلمات كلیدی درون ALT و Title تصاویر

      میزان اهمیت: 2.6/5

      برخی از موتور های جستجو نظیر گوگل امكان جستجو در بین تصاویر را برای كاربران فراهم می آورند. استفاده از واژه های كلیدی درون برچسبهای ALT و Title تصاویر صفحه وب، می تواند رنك صفحه را برای آن واژه در موتورهای جستجوگر تصویر، افزایش دهد. اگر تصاویر بصورت لینك بكار برده شوند، متن موجود در ALT و Title، تاثیر خوبی در رنك صفحه خواهند داشت.



      بكار بردن كلمات درون برچسبهای Strong و Bold

      میزان اهمیت 2.3/5

      استفاده از كلمات كلیدی درون برچسبهای Bold و یا Strong باعث می شود كه آنها از بقیه متن صفحه متمایز گردند و اصطلاحآ تاكید و وزن بیشتری برای آنها محسوب شود و این امر ممكن است در تعیین رنكینگ صفحه موثر باشد ولی میزان تاثیر آن اندك است. بهتر است از برچسب strong بجای bold استفاده شود. سعی كنید كلمات كلیدی مترادف را نیز درون این برچسب استفاده كنید و فقط به درشتنمایی واژه كلیدی اصلی نپردازید (زیاده روی نكنید!)



      استفاده از كلمات كلیدی درون برچسب Meta Description

      میزان اهمیت: 2/5

      قرار دادن كلمات كلیدی درون Meta Description ممكن است CTR را افزایش دهد. همچنین نوشتن یك متن خوب باعث جلب توجه كاربر شده و تعداد كلیك ها را افزایش می دهد. سعی كنید از متنهای جذاب و جالب استفاده كنید و برای هرصفحه Meta Description مجزا تعریف كنید.



      استفاده از واژه های كلیدی درون برچسب Meta Keywords

      میزان اهمیت: 1.2/5

      تاثیری در رنكینگ ندارد! اگر هم داشته باشد بسیار اندك است. می توان درون این برچسب كلمات كلیدیی كه غلط املائی دارند را قرار داد. ممكن است در یاهو كاربرد داشته باشد.

      در قسمت اول اين مقاله، فاكتورهاي مهم در تعيين رنكينگ صفحات وب در موتور جستجوگر گوگل از بعد كلمات كليدي و نحوه قرار گرفتن آنها در داخل المانهاي تشكيل دهنده صفحات وب مورد بررسي قرار گرفت. در اين مقاله در مورد تاثير ويژگيها و مشخصات صفحات وب از بعد ساختار Navigation سايت، كيفيت محتويات صفحات، نحوه ارتباط لينكي بين صفحات و عوامل ديگر در تعيين رتبه صفحات وب در موتورهاي جستجوگر بالاخض گوگل صحبت خواهم كرد.

      تعداد و كيفيت لينكهاي موجود بين صقحات وب يك وبسايت – Internal Linking Structure

      ميزان اهميت: 4/5

      هر چقدر تعداد و كيفيت لينكهايي كه به يك صفحه ازداخل صفحات ديگر برقرار است، بيشتر باشد، به همان ميزان رنكينگ آن صفحه در صفحه نتايج جستجوي گوگل، افزايش پيدا خواهد كرد. بنابه اين دليل صفحه اصلي يك وبسايت در اكثر مواقع از رنكينگ بالايي نسبت به صفحات داخلي برخوردار است چراكه تمامي صفحات داخلي به صفحه اصلي لينك دارند. همچنين وجود لينك بين صفحات يك وبسايت، باعث مي شود كه اسپايدر هاي موتورهاي جستجوگر به صفحات عمقي دسترسي آسانتري داشته باشند و اين امر به افزايش تعداد صفحاتي كه در گوگل ايندكس ميشوند، كمك بسزائي مي كند. البته نبايد فراموش كرد كه سهولت دسترسي به صفحاتي كه در سطوح عميقتري نسبت به صفحه اصلي قرار گرفته اند رابطه تنگا‌تنگي با Page Rank صفحات دارد. نحوه برقراري لينك بين صفحات به ساختار وبسايت و Navigation آن بستگي دارد. بنابراين، نحوه طراحي سايت مي تواند تاثير زيادي بر روي جنبه هاي سئو داشته باشد.



      كيفيت و تناسب لينكهاي موجود از صفحات داخلي به صفحات موجود در وبسايتهاي ديگر

      ميزان اهميت: 3.5/5

      ايجاد لينك به صفحات مهم و مرجع كه از لحاظ محتويات با محتواي صفحه وب برقرار كننده لينك تناسب معنايي داشته باشد، مي تواند تاثير مثبتي در افزايش رنكينگ صفحه برقرار كننده لينك داشته باشد. بنابراين به سايتي كه فكر مي كنيد هيچگونه ارتباطي با موضوع سايت شما ندارد، لينك ندهيد. موضوعي كه بيشتر در تبادل لينك مشاهده مي شود.



      قدمت صفحات وب

      ميزان اهميت: 3.4/5

      صفحات و اسناد قديمي ممكن است از درجه اعتبار بالاتري در الگوريتم گوگل برخوردار باشند وممكن است رنكينگ آنها نسبت به صفحاتي كه جديدآ ايجاد شده است بالاتر باشد. اگرچه قدمت دامين بيشتر از قدمت صفحه وب مي تواند در تعيين رنكينگ صفحه تاثيرگذار باشد.



      مقدارمتن قابل رويت صفحه كه قابل ايندكس شدن باشد (تعداد كلمات موجود در صفحه)

      ميزان اهميت: 3.2/5

      حجم اطلاعات نوشتاري موجود در صفحه وب نيز مي تواند در تعيين رنكينگ صفحه وب موثر باشد. اصولآ مقالات طولاني و مفصل كه درباره يك موضوع متمركز نوشته شده باشند رتبه بالاتري را نسبت به صفحاتي كه فقط از تعدادي تصوير و يا انيميشنهاي فلش تشكيل شده اند، خواهند داشت. بنابراين تكه تكه كردن يك مقاله طولاني و قرار دادن آنها در صفحات مجزا توصيه نمي شود.



      كيفيت محتواي صفحات وب

      ميزان اهميت: 3/5

      اگر محتويات صفحات وب خود را از جايي كپي كرده باشد، منتظر نباشيد كه گوگل سايت شما را در صفحا اول خود نمايش دهد! نوشتن مقالات مفيد و با كيفيت مي تواند باعث افزايش ميزان اعتبار صفحات وب شما شود. مردم هميشه به مقالات و صفحاتي كه محتويات مفيد و با ارزش دارند لينك مي دهند كه اين به نوبه خود باعث افزايش رتبه صفحه در موتورهاي جستجوگر مي شود. البته اينكه موتور جستجوگر بتواند كيفيت محتواي صفحه وب را بصورت الگوريتميك بسنجد، كمي غير ممكن به نظر مي آيد!



      بروزرساني محتويات صفحات وب

      ميزان اهميت: 2.4/5

      بي شك صفحاتي كه محتويات آنها بطور مداوم بروز مي شود، از اهميت بيشتري نسبت به صفحاتي كه اصلآ بروز نمي شود برخوردار هستند. اگرچه نوع صفحات وب و ماهيت آنها تعيين مي كند كه آيا اين عامل مي تواند در تعيين رتبه صفحه اثرگذار باشد يا نه. بسيار ديده شده است صفحاتي كه بسيار قديمي هستند و مدتهاست بروز نشده اند ولي با اين وجود از رتبه بالايي در گوگل برخوردارند.



      فاصله صفحه وب از شاخه اصلي (Root) سايت.

      ميزان اهميت: 1.9/5

      اسپايدر هاي موتورهاي جستجوگرصفحاتي را كه در سطوح نزديكتري نسبت به شاخه اصلي سايت قرار گرفته اند، به آساني ايندكس مي كنند و هر چقدر صفحات وب درون ساختار پيچيده اي از دايركتوريهاي تو در تو قرار گرفته باشد، دسترسي به آنها سخت تر بوده و در صورتي كه صفحه از Page Rank بالايي برخوردار نباشد،‌ممكن است كه اين صفحات اصلآ ايندكس نشوند. البته ساختار لينكهاي داخلي موجود بين صفحات وب اگر بدرستي پياده سازي شده باشد، مي تواند ميزان اثرگذاري اين عامل درتعيين رتبه صفحات وب را به حداقل برساند.

      منبع : پرشیا سئو
  1. Top | #2
    مدیر بازنشته

    ورژن ویبولتین
    4.2.10
    نوشته ها
    1,777
    میزان امتیاز
    250

    پیش فرض

    اصل حرف علی جان همون تولید محتوا هست ولی به صورت هدفمن نه کپی پیست کردن!

    کاربر مقابل از Haji بابت این پست مفید تشکر کرده است:


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کسانی که این مقاله را دیده اند از این مقاله ها نیز بازدید کرده اند

  1. قالب رو عوض کردم ولی بازم قالب قبلی میاد بالا
    توسط shahinstarz در انجمن پرسش و پاسخ
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2011/11/19, 12:24 AM
  2. رنگ نوشته های این قسمت را چطور عوض کنم
    توسط Mehdi13 در انجمن پرسش و پاسخ
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: 2011/09/10, 07:56 AM
  3. عوض شدن عکس Background با عوض شدن صفحه
    توسط HolyMOoN در انجمن پرسش و پاسخ
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2011/07/19, 07:20 PM
  4. آیا میشود رنگ این کادر را عوض کرد؟
    توسط Mr.Ramin در انجمن پرسش و پاسخ
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 2011/06/18, 05:54 PM
  5. قالب انجمن رو عوض کنم مطالبم حذف میشه؟
    توسط mehrdad00200 در انجمن پرسش و پاسخ
    پاسخ: 9
    آخرين نوشته: 2011/06/05, 12:15 AM

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •