تبلیغات در اینترنت

تبلیغات در اینترنتگیفت کارت گوگل پلی
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

مقاله: عوامل موفقیت لوگو یا نشانه چیست؟(قسمت دوم)

    1. عوامل موفقیت لوگو یا نشانه چیست؟(قسمت دوم) »

      عوامل موفقیت لوگو یا نشانه چیست؟(قسمت دوم)

      نگارش: , by (کاربر سایت)
      2014/05/27 07:19 PM
      امتیاز: 

      عوامل موفقیت لوگو یا نشانه چیست؟(قسمت دوم)

      انتخاب و طراحی آرم ۱۰ مرحله ی مختلف دارد، یعنی ۱۰ روش مختلف طراحی موفق یا ناکارامد برای کسب درآمد:
      ۱- ارتباط طراحی آرم با سود دهی مستقیم
      اصل اولیه طراحی آرم، در نظر گرفتن ارتباط آرم با اسم و سایر نمادها با سود آشکار و محسوس است. (نتیجه ای ملموس یا تجربی). این سود را یا خود محصول به تنهایی ایجاد می کند و یا اجزای تشکیلات بازاریابی. آرم های موفق با رعایت این اصل به موفقیت رسیده اند. درست است که در این مرحله خود آرم به تنهایی اهمیت چندانی ندارد، اما تا اندازه ای باید به آن توجه کنید.
      ۲- طراحی متنی با تأثیر روانی
      یک متن مؤثر بر احساسات، مفهوم یا اصلی سازمان یافته است، که مشتری را به یک سری عوامل نامربوط ولی تأثیرگذار (مانند تمام فعالیت های بازاریابی یک شرکت) مرتبط می کند. در این موارد، متن انتخاب شده، تأثیر و سود مورد نظر را تضمین می کند.
      به عنوان مثال وقتی به طور اتفاقی در قلب منهتن به اسامی دو هتل Hudson و Royalton بر می خورید، انتظار خدمات در سطوح عالی دارید. اما اگر در هتلی به اسم Boutique Hotel باشید، تجربه ی متفاوتی است. کلمه ی Boutique Hotel خدمات بسیار متفاوتی نسبت به سایر هتل ها از این زنجیره ارائه می دهد؛ بعضی وقت ها تفاوت هایی بین خدمات دو اتاق در یک هتل! در واقع این تأثیر روانی نام ها و متن های انتخابی است که شما را وادار می کند به دنبال کشف تفاوت ها باشید.



      نمونه های آرم های طراحی شده



      3- کسب تجربه
      در این جا تأثیر هیپنوتیزم کننده ی طراحی آرم مطرح می شود! شما با یک انتخاب درست، در مشتری انتظارات و آرزوهایی ایجاد می کنید، که تولیدات به تنهایی نمی توانند از پس این کار برآیند. به عنوان مثال: اسم نوشابه ی Red Bull، در مصرف کننده این حس را به وجود می آورد که پس از نوشیدن آن، در کنار تأثیرات مثبت فیزیکی موج عظیمی از انرژی به او منتقل می شود.
      ۴- طراحی آرم هایی که خود معرف خود باشند
      در این جا از سمبل هایی استفاده می شود که برای همه شناخته شده باشند. این روش انتخاب آرم، مصرف کننده را وا می دارد به شناخت جدیدی از خود برسد و در حقیقت به هنگام استفاده از این محصولات مکالمه ای درونی با خود برقرار کند) برای این که عزمش را در انتخاب محصول جزم کند). در عین حال اینگونه آرم ها عاملی برای ایجاد ارتباط بین افراد مختلف نیز هستند (به هنگام مجاب کردن افراد برای استفاده از این محصول).
      ۵- ایجاد وسیله ای برای انتقال پیام
      نقش آرم در این رویکرد، ایجاد سمبلی متفاوت و در عین حال شناخته شده است. چنین آرمی مصرف کننده را قادر می سازد نظرات جالب توجه و احساسات خاص در مورد آن بیان کند. شرکت بزرگ تجارت الماس De Beers با معرفی الماس به عنوان عامل ایجاد ارتباط بین افراد از الماس به عنوان عامل تحریک کننده احساسات و همین طور وسیله ی ابراز احساسات مشتری استفاده کرد. در سپتامبر ۲۰۰۳ این شرکت از ابزار جدیدی برای انتقال پیام ها استفاده کرد، زنی با حلقه ی ازدواج در دست راست و به معنی استقلال و عدم نیاز به جنس مخالف. (برخلاف حلقه در دست چپ که اغلب سمبول نیاز و وابستگی است).
      ۶- ایجاد یک جایگاه اجتماعی/ فرهنگی
      در این جا هدف، ایجاد یک جایگاه اجتماعی و فرهنگی به عنوان راهنمای مشتریان است. این راهنما مشتری را از آن چه که در اطرافش می گذرد، هنجارهای اجتماعی و هر چیز خوشحال کننده، آگاه می سازد. شرکت Apple با تولید کامپیوترهای شخصی (نه تنها به عنوان ابزار کار بلکه به عنوان وسیله ای برای خود شنا سی وشکوفایی خلاقیت) گام بزرگی در این امر برداشته است. در واقع این آرم، با ایجاد انقلابی فرهنگی امکان شکوفایی خلاقیت را برای عامه ی مردم ایجاد کرد.
      مشتریان اغلب به آرم شرکت ها توجه زیادی نشان می دهند، زیرا این علامت ها بر “ارزش” محصولات و خدمات می افزایند. گاه این ارزش به مهم ترین عامل تحریک کننده مشتریان برای خرید و استفاده از محصولات و خدمات، تبدیل می شود و به همین دلیل، طراحی علامت تجاری و یا آرم به موضوعی پیچیده تبدیل می شود.
      arm




      7- در نظر داشتن اهداف متعالی
      شما با فعالیت خود، زمینه را برای دست یابی افراد به اهداف بزرگ، فراهم می کنید؛ اهدافی که چه بسا افراد نمی توانند به تنهایی به آنها دست پیدا کنند. فروشگاه Body “فروش” را وسیله ای برای کمک به حفاظت از محیط زیست و یاری کردن افراد مشتاق به این کار، قرار داد.
      ۸- زندگی در دنیای خیال
      دل بستن به یک آرم و انتخاب آن از جانب مشتری شاید به این دلیل باشد که فرد از این طریق می تواند، مانند دنیای خیال رفتار کند، یا جوری عمل کند که در واقعیت، جرأت انجام آن را ندارد یا نمی خواهد هزینه انجام آن را بپردازد.
      ۹-ایجاد یک ژیمناستیک عاطفی
      اغلب به جای عمل به برخی خواسته های درونی، به دلیل احترام به قوانین زندگی از آنها چشم پوشی می کنیم. برای جلوگیری از فرسودگی، ورزش می کنیم. همین طور به عنوان یک ورزش حسی، به تماشای فیلم هایی می پردازیم که شاید چندان قانونی و یا پذیرفته شده در قوانین زندگی ما نباشند. آرم هایی مانند Sicily از شرکت Dolce & Gabbana اجازه ی کسب چنین تجربه هایی را به ما می دهند.


      لوگوی شرکتهای خارجی



      10- امکان خیال پردازی
      درست مانند مورد آخر، این رویکرد به طراحی آرم به مشتری کمک می کند تا واقعیات بیرون را به موضوعات تخیلی تبدیل کند. مشتریان، اغلب درباره ی قدرت طلبی، تسلط، بزرگی، موفقیت، عشق، قتل و مانند این ها خیال پردازی می کنند. آرم Timberland جوری طراحی شده بود تا مشتریان درباره ماجراجویی های شجاعانه در مقابل نیروی طبیعت به خیال پردازی بپردازند.
      موارد ذکر شده در بالا، انواع مختلف”ارزش” افزوده به کالا هستند.در حقیقت، به کمک این روش ها می توان به ایجاد ارزش های مؤثر فکر کرد وآرم ها ابزارهایی برای دست یابی به این هدف هستند. این ده رویکرد، به اعتقاد نویسنده، تفاوت های بین آرم های” مبتدی” و “حرفه ای” را آشکار می کنند.


      آرم


      آرم




      طرح های ماراببینیدوطراحی بنرخودرا به مابسپاری
      ویرایش توسط narges goli : 2014/05/27 در ساعت 07:24 PM

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کسانی که این مقاله را دیده اند از این مقاله ها نیز بازدید کرده اند

  1. عوامل موفقیت لوگو یا نشانه چیست؟(قسمت اول)
    توسط elhamgarmehei در انجمن آموزش های وی بولتین
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2014/05/27, 07:03 PM
  2. بهترین سایت دانلود فیلم و سریال چیست؟
    توسط mahdi bahal در انجمن بحث آزاد
    پاسخ: 13
    آخرين نوشته: 2014/04/05, 03:15 PM
  3. این سایت کلاه برداری نیست؟
    توسط P O R I A در انجمن بحث آزاد
    پاسخ: 11
    آخرين نوشته: 2013/08/10, 12:15 AM
  4. قالب طراحی برای سایت های دانلود فیلم چرا نیست؟
    توسط mamadmatrex در انجمن پرسش و پاسخ
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2013/03/01, 12:55 PM
  5. عوامل مهم در بازاریابی اینترنتی چیست؟
    توسط طراحی سایت در انجمن آموزش ( غیر از ویبولتین )
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2013/02/16, 11:59 AM

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •