عوامل مهم در اثربخشی لوگو

لوگو طرحی گرافیکی می باشد که مهمترین مشخصه برای نشان دادن سازمان شما در بین مردم است . این طرح کوچک باعث می شود نام تجاری شما قابل شناسایی باشد و شما را نسبت به رقبای خودتان متمایز کند . هدف اصلی لوگو این است که یک علامت و یا یک سمبول را در ذهن مردم پدیدار کند و آن را برای همیشه فراموش ناشدنی قرار دهد . لوگو باید حس احترام و اعتماد را در بیننده القاء کند . این اصل را نباید فراموش کنید که ، لوگو صرفا یک امضا یا نشانه ای برای کمک به مصرف کننده گان در شناسایی یک نام خاص می باشد . لوگوها برای فروش محصولات نیستند، بلکه آنها تنها هویت را ایجاد میکنند .
.ساده و پایدار بودن
موفق ترین لوگو برندهای دنیا چند اصل ساده را دنبال کرده اند . آرم باید ساده، مناسب و منحصر به فرد باشد . مردم طرح های ساده را راحت تر به رسمیت میشناسند . مدت زمان زیادی طول میکشد تا هویت نام تجاری به واسطه لوگو در ذهن ها پدیدار بماند و شما نیز باید اطمینان حاصل کنید که لوگو طراحی شده شما باید از همچین ویژگی برخوردار باشد تا مدت پایداری آن نیز باید به طول انجامد .
لوگوی مرورگرمعروف


.عدم ضرورت استفاده از نام محصولات
برای موثر واقع شدن یک لوگو نیازی به این نیست که طراحی آن لوگو چشمگیر باشد . طراحان حرفه ای و متخصص نیز نشان می دهند که نیازی نیست که برای طراحی لوگو مستقیما از نام شرکت و یا نام محصولات مربوطه بر روی لوگو استفاده کرد . برخی از مارک های معروف و موفق مثل مک دونالد ، نایک و یا تلویزیون ABC، در لوگو خود از گرافیک خاص و یا متون مربوط به شرکت استفاده نکرده اند ،اما به دلیل استفاده به جا و موثر از طراحی، طرح های رنگی ، بازرایابی و اقتدار، جزو برندهای به یاد ماندنی به حساب می آیند .
. اندازه و تطبیق پذیری
یکی دیگر از جنبه های مهم در طراحی لوگو ،همه کاره بودن آن می باشد . باید اطمینان حاصل کرد که وقتی لوگو به صورت طرح تک رنگ یا رنگ معکوس چاپ میشود، بزرگ به نظر برسد . باید لوگو خود را در اندازه های مختلف نگاه کنید و اینکه این سوال را از خود بپرسید : آیا این لوگو برای نمایش بر روی مثلا کارت ویزیت یا بیلبورد مناسب است ؟ کارشناسان می گویند که طراحان ابتدا شروع به طراحی لوگو سیاه و سفید کرده و سپس بعد از تایید نهایی طرح آن را رنگ آمیزی میکنند . رنگ های ذهنی موجب ایجاد احساسات متفاوت در بینندگان مختلف میشود، بهتر است برای حفظ ثبات و پایداری در لوگو آن را ساده طراحی کرد .
. رنگ و تایپوگرافی
تایپوگرافی و رنگبندی مورد استفاده در لوگو نیز باید مطابق با کار سازمان باشد . مثلا استفاده از رنگ بندی با رنگ های گوناگون و متفاوت و فونت های پر حباب در هنگام طراحی یک لوگو برای یک شرکت بیمه و یا یک شرکت حقوقی نامناسب است و همچنین استفاده از فونت های ظریف و یا رنگ های مبهم در طراحی یک لوگو برای فروشگاه اسباب بازی نیز نامناسب می باشد.
آرم شرکت اپل

بهترین طراحی بنرولوگوازطریق سایت ما
طراحی هدرمتفاوت باسایت ما