اگرچه متاتگ ها تنها راه حل برای بهینه سازی وب سایت نمی باشد اما تاثیر فراوانی در پروسه سئو سایت دارند. تگ عنوان و تگ توصیف گزینه هایی می باشند که جستجوگرها در صفحه نتایج موتور جستجو مشاهده می نمایند. پس بنابراین بهینه نمودن تگ ها با ایجاد نمودن پیام های تجاری موجب کمک به کاربران در یافتن موضوع مورد نظر آنها می شود. در اینجا برخی از این قوانین را می شماریم.


قوانین پایه ای در سئو
Title Tag: تگ عنوان مهم ترین بخش در بهینه سازی سایت می باشد که در title bar مرورگر و در اولین خط از صفحه نتیجه موتور جستجو نشان داده می شود. در اغلب صفحات نتایج جستجو عنوان تگ مهم ترین لینک در لیست نمودن سایت ها می باشد.


تگ TITLE را در تگ <HEAD> جایدهی نمایید.
می بایست مهم ترین کلید واژه ها مرتبط را در هر صفحه وب سایت قرار دهید.


در فضای بین <TITLE> و </TITLE> محدودیت کلمات بین 60-70 وجود دارد.
مرتبط ترین کلیدواژه ها را ابتدای متن قرار دهید.
کلیدواژه ها را بدون هیچ ارتباط معنایی تکرار ننمایید.
دارای معنا و پیام تجاری باشد.
تگ عنوان خود را کوتاه اما دربردارنده مفهوم انتخاب نمایید.
Description Tag: تگ توصیفی بخش قابل تمرکز در بهینه سازی سایت می باشد که در خط دوم صفحه نتایج جستجو نمایش داده می شود. در اصل این تگ توصیفی از صفحه را در برای کاربر فراهم می نماید.متاتگ توصیفی را در انتهای تگ عنوان قرار دهید. مواردی را نیز بهتر می باشد برای متاتگ های توصیفی رعایت نمایید.


تعداد کاراکترها می بایست محدود به 150-180 باشد.
ترکیبی از کلمات کلیدی خود را در تگ توصیف قرار دهید.
دقت نمایید که تگ توسف شما بار معنایی داشته باشد.
کلمات کلیدی منحصر برای هر صفحه ایجاد نمایید.


منبع: شرکت نونگار