کسب وکارها به منظور کسب جایگاه بالاتر و قوی تر در محیط آنلاین نسبت به دیگر رقبای خود، به دنبال جذب ترافیک بیشتر می باشند.بدین منظور تلاش بر طراحی وب سایت قوی و نیز رعایت اصول سئو در وب سایت خود می باشند. دانستن اطلاعات در خصوص اینکه کاربران چگونه به وب سایت شما هدایت شده اند در تصمیم گیری صحیح در مقوله سئو سایت بسیار اثرگذار خواهد بود.
ترافیک منبع بررسی و آنالیز منابعی است که کاربران به سمت وب سایت شما هدایت می شوند. به واسط این آنالیز و تحلیل، این نکته را درمی یابید که ترافیک سایت شما از چه منابعی می باشد و همچنین از طریق چه کلمات کلیدی در طراحی سایت، به وب سایت شما هدایت می شوند.
به منظور دسترسی به این آنالیز و تحلیل شما می بایست گام های زیر را طی نمایید.
به حساب کاربری خود در گوگل وارد شوید.
حساب خود را از “ACCOUNT OVERVIEW” انتخاب نمایید(اگر شما چند وب سایت را در یک حساب کاربری دارید)
به سمت داشبورد خود هدایت شوید
لینک “TRAFFIC SOURCES” را بیابید و بر روی آن کلیک نمایید.
در این صورت شما دو گزینه برای انتخاب دارید. “OVERVIEW” و “SOURCES”

اگر شما “OVERVIEW” را انتخاب نمایید در این صورت شما خواهید توانست به واسط نمایش گراف تعداد بازدیدکنندگان در هر روز را مشاهده نمایید. می توانید به اطلاعات بیشتری در این خصوص دریابید همچون آنالیزی از ترافیک که چگونه به سایت شما وارد شده اند(مستقیم ، موتورهای جستجو و یا ارجاعی). دستیابی به این اطلاعات در تحلیل وب سایت بسیار سودمند خواهد بود و در مبحث سئو سایت نقش پررنگ خود را نمایش خواهد داد.

ترافیک مستقیم در واقع بیانگر آماری از کاربران می باشد که به طور مستقیم آدرس URL شما را در مرورگر خود ورد می نمایند.
ترافیک موتورهای جستجوگر
این ترافیک مربوط به کاربرانی می باشد که از طریق موتورهای جستجو به سمت وب سایت شما هدایت می شوند. به عبارت دیگر کاربران با درج کلمات کلیدی خود در موتورهای جستجو گوگل، بینگ ، یاهو و غیره وب سایت شما را یافتند. همچنین می توانید کلمات کلیدی که به واسط آنها به وب سایت شما وارد شدند را نیز مشاهده نمایید.

ترافیک ارجاعی
ترافیک ارجاعی در واقع بدین معنا می باشد که کاربر از طریق لینک درج شده از شما در وب سایت های دیگر به سمت سایت شما هدایت شده است و گوگل سایت ارجاع دهنده و نیز کلمه لینک دهنده را به نمایش می گذارد.



منبع: چگونه منابع ترافیک به سایت خود را دریابیم؟