وجود موتورهای جستجو به عنوان بازاریاب های قدرتمند موجب شد که کسب وکارها به مبحث سئو سایت اهمیت خاصی نمایند و پس از طراحی سایت متناسب مقوله سئو وب سایت خود را در اولویت کای خود قرار دهند. فاکتورهای تاثیرگذار فراوانی در سئو وجود دارد که می بایست در طراحی وب سایت در نظر گرفته شود.





مقایسه متریک های سئو


مطالب فراوانی در خصوص پارامترهای تاثیرگذار سئو و رنکینگ موتورهای جستجو وجود دارد. ولی در اینجا در صدد می باشیم به تحلیل مقایسه ای از متریک های رنکنگ و سئو در طراحی سایت یپردازیم و فاکتورها را براساس اثرگذاری آنها مرتب نموده ایم.





گوگل پلاس 40%
اشتراک گذاری در فیس بوک 34%
تعداد بک لینک ها 34%
نظرات در فیس بوک 33%
لایک های فیس بوک 31%
Pinterest 29%
توییت 28%
بک لینک rel=nofollow 25%
قابلیت رویت سئو در آدرس URL بک لینک 20%
بک لینک با کلمات کلیدی 18%
طول آدرس URL 16%
تعداد لینک های داخلی 15%
کلمات کلیدی در Anchor تکس 14%
طول HTML 13%
محل قرارگیری کلمات کلیدی در عنوان 12%
بک لینک ها در همان کشور 11%
تعدات کلمات 11%
کلمات کلیدی مندرج در محتوا 11%
کلمات کلیدی در لینک های خارجی 11%
تعدات کاراکترهای 11%
لینک های داخلی ارجاع شده به خود صفحه 11%
کلمات کلیدی در لینک های داخلی 11%
تعداد لینک های خارجی 11%
تعداد عکس 8%
آدرس URL Subdomain نباشد 7%
بک لینک با کلمات کلیدی 6%
وجود Description 6%
وجود تگ H2 5%
سرعت سایت 4%
وجود تگ H1 3%
کلمه کلیدی در نام دامین 3%
وجود ویدیو 3%
کلمه کلیدی در H2 3%
کلمه کلیدی در Description 2%
کلمه کلیدی در آدرس URL 1%
کلکه کلیدی در عنوان 0 %
Adsense بلاک شده 1- %



اطلاعات کمی نمایش داده شده، تحلیلی از تاثیرگذاری متریک ها در رنکینگ وب سایت شما در موتورهای جستجو می باشد. رعایت این متریک در طراحی سایت شما موجب قدرتمندی شما در مبحث سئو سایت می شود.



منبع: سئو و عالی ترین مقایسه کمی متریک ها