گوگل اطلاعات ارزشمندی را در اختیار صاحبان وب سایت در گوگل وبمستر فراهم کرده است اما رعایت تمام آنها دلیلی بر افزایش رنکینگ وب سایت شما در موتورهای جستجو نخواهد بود زیرا نگاه گوگل به سئو متفاوت شده و شما باید کارهای متفاوتی را برای بهبود عمکرد سایت انجام دهید.


اگر بخواهیم روش های قدیمی سئو را بیان و تعریف کنیم به شرح زیر می باشد:


در گذشته سئوکاران، افزایش ترافیک سایت را بوسیله لینک دادن وب سایت های با کیفیت به صفحات سایت مورد نظر انجام می دادند به این معنا که یک سایت با کیفیت و دارای رنک بالا را پیدا می کرده و به سایتی که قرار بوده سئو روی آن انجام شود لینک می دادند. یکی از بهترین روش ها هم خرید لینک از وب سایت های با پیج رنک گوگل بالا بوده است.


اما تعریف جدید سئو؟
نقش سئو در حال حاضر متفاوت شده و سئو کاران باید یک وب سایت را با ایجاد محتوای با ارزش و سپس با به اشتراک گذاشته شدن توسط کاربران سایت در رتبه های بالای نتایج جستجو ظاهر کنند. سئو جدید به دموکراسی گذاشتن یک وب سایت توسط مخاطبان است یعنی آنها باید تصمیم بگیرند که کدام وب سایت در رتبه های بالای نتایج جستجو باشد.


نتیجه:
با مقایسه دو تعریف قدیم و جدید سئو متوجه خواهیم شد که نقش لینک بیلدینک به گذاشتن محتوای با ارزش تغییر پیدا کرده است. از وقتی که الگوریتم گوگل پنگوئن معرفی شده است بسیاری از وب سایت ها با جریمه مواجه شده اند زیرا نقش گوگل پئگوئن مبارزه با لینک بیلدینگ ضعیف است.


پس می توانیم بگوییم لینک بیلدینگ سال 2013 هم عوض شده و به این معنا که توسعه و به اشتراک گذاشتن مطالب با ارزش وب سایت در رسانه های اجتماعی است. بر کسی پوشیده نیست بهترین ابزار لینک بیلدینگ سال 2013 استفاده از شبکه های اجتماعی همانند فیس بوک، توییتر و لینکدین می باشد.