روانشناسی رنگ نارنجی :
استفاده درست و اصولی و بجا از رنگها می تواند به موفقیت در کسب و کار و برندسازی کمک شایانی کند . لازمه استفاده درست از رنگها شناخت رنگهاست .در نوشته های دیگر رنگ آبی و رنگ قرمز را بررسی کرده ایم و در این نوشته به بررسی رنگ نارنجی و خصوصیات این رنگ می پردازیم .
رنگ نارنجی رنگی ثانویه از ترکیب رنگ های قرمز و زرد می باشد . نارنجی رنگی شاد و زندگی بخش و شادی آفرین است . این رنگ می تواند برای نشان دادن پویایی و سرزندگی و نشاط به کار رود .
رنگ نارنجی نشان دهنده پشتکار و توان برای انجام کارهاست و شاید انقلاب نارنجی در گرجستان با همین شیوه و تکیه بر همین اصل به پیروزی رسید .
رنگ نارنجی رنگ آتش و افروختن و زبانه های آتشین و نشان دهنده گرمای زاید الوصف خورشید است .
رنگ نارنجی در کنار پویایی و سرزندگی رنگ زیبایی به وسعت غروب آفتاب است . رنگی که در کنار نشاط , لطافت را نیز دارد .
این رنگ ترکیب دو رنگ گرم یعنی رنگ زرد و قرمز است , شادی و سر زندگی را از زرد و حرارت و جذابیت را از قرمز گرفته است .

اگر می خواهید بدون هیاهو و بدون زحمت توجه ها را به سمت خود و برند خود جلب نمایید از رنگ نارنجی استفاده کنید زیرا این رنگ بسیار تحریک کننده و جلب کننده می باشد .
اگر شغل و فعالیت شما پر شور و نشاط و هیجان انگیز است رنگ نارنجی بهترین رنگ برای نشان دادن این حس به بیننده و مشتری می باشد .
با ترکیب رنگ های تیره ای مانند مشکی می توان لحن جدی تری به مفهوم رنگ نارنجی داد .

منبع دیزاین مجیک