WFruit | Fruit Supplier and Wholesale
مشاهده RSS Feed

download69

دلایل چاق نشدن افراد لاغر

به این مطلب امتیاز بدهید
توسط در تاریخ 2019/04/10 در ساعت 01:06 AM (97 نمایش ها)
در حالی که دغدغه بسیاری از افراد کاهش وزن است کسانی دیگر هم در حال تلاش برای افزایش وزن هستند. شاید بعضی به این افراد حسادت کنند که هرچه دوست دارند می خورند و وزنی هم اضافه نمی کنند اما این که اضافه کردن وزن چقدر چالش برانگیز و خسته کننده است تنها برای افرادی که قبلا این مشکل را داشته اند، قابل درک است. هفته اول وزن بالا می رود.

از ورزش کردن لذت می برید و حس عالی بدست می آورید اما هفته بعد دوباره وزن کاهش پیدا می کند و در حال برگشت به وزن اولیه هستید. اگر شما جزو کسانی هستند که رژیم غذایی و برنامه ورزشی را همیشه رعایت می کنید اما نتیجه مطلوب را بدست نمی آورید همراه ما باشید که دلایل چاق نشدن را برایتان توضیح خواهیم داد و راه حل های مناسب را در اختیارتان قرار می دهیم.


به اندازه غذا نمی خورید


اولین قانون افزایش وزن این است که بیشتر از آنچه در طول روز کالری می سوزانید غذا بخورید اما برای بسیاری گفتنش از انجامش ساده تر است. دکتر تغذیه در تهران در مورد عدم وزن گرفتن به ما گفت : برخی افراد نسبت به دیگران سرعت سوخت و ساز بیشتری دارند یعنی در حالت استراحت کالری بیشتری می سوزانند. اگر وزن اضافه نمی کنید پس مطمئنا بیش از مقداری که می سوزانید کالری دریافت نمی کنید.

اضافه نکردن وزن به این دلیل است که مقدار کالری دریافتی تان در طول روز را نمی دانید و یا اشتباه حساب کرده اید. برای شروع کالری مورد نیازتان در طول روز را تخمین بزنید و حواستان به غذاهایتان باشد. با وزن هدفتان شروع کنید و سپس از معادله پایین برای تعیین کردن نقطه شروع استفاده کنید:
وزن هدف × ( 11 یا 13 ) + متوسط کل ساعات تمرین در هفته

اگر سوخت و سازتان کند باشد ( به کالری زیاد نیاز ندارید ) از 11 و اگر سرعت سوخت و سازتان بالا است از 13 استفاده کنید. هرنوع ورزش قدرتی، هوازی و فعالیت با شدت بالا مانند پیاده روی در سطح ناهموار به عنوان ساعات تمرین هفته به حساب می آیند. فراموش کردن این نوع موارد باعث می شود افراد کالری دریافتی خود را درست درک نکنند و وزنشان افزایش پیدا نکند.

حساب کردن این عدد اولین اولویت شما است. اگر این عدد را هر روز به مدت یک هفته دنبال و حساب کردید و وزنتان اضافه نشد باید به مقدار کالری دریافتی اضافه کنید تا زمانی که هفته ای نیم کیلو به وزنتان اضافه شود. شاید دوست داشته باشید بیشتر وزن اضافه کنید اما آن وزن ممکن است دارای چربی بالایی باشد، بنابراین مانند کاهش وزن آهسته و پیوسته عمل کنید.

برای دریافت کالری مورد نیاز بدنتان برای رسیدن به وزن هدف از غذاهایی مانند آجیل ها، کره بادام زمینی، روغن های سالم و لبنیات پرچرب استفاده کنید که در حجم کم، کالری بالایی دارند.

Submit "دلایل چاق نشدن افراد لاغر" to Digg Submit "دلایل چاق نشدن افراد لاغر" to del.icio.us Submit "دلایل چاق نشدن افراد لاغر" to StumbleUpon Submit "دلایل چاق نشدن افراد لاغر" to Google

برچسب ها: هیچ یک ویرایش برچسب ها
دسته بندی ها
دسته بندی نشده